Un projecte de:

Amb el suport de:

I el patrocini de:

Edició 2007-2008

L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) va presentar dimecres 29 de juliol l’Informe de la comunicació a Catalunya 2007-2008, únic d’aquestes característiques que s’elabora dins l’àmbit de Catalunya, en un acte amb la presència del conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, Joan Manuel Tresserras; la rectora de la UAB, Ana Ripoll Aracil; el director general de Difusió Corporativa, Jordi Fortuny i Batalla; la subdirectora de Relacions amb els Mitjans de Comunicació de Gas Natural, Laura Sabaté Mora, i el director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà.

L'Informe de la comunicació a Catalunya és una obra col·lectiva de l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), que rep el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural. Aquesta publicació ofereix, de forma regular cada dos anys, una descripció actualitzada i una anàlisi aprofundida i plural dels diversos camps que configuren el sector de la comunicació a Catalunya.

Enguany s'arriba a la cinquena edició, i l'obra inaugura la nova col·lecció editorial 'Lexikon Informes', que publica de Direcció General de Difusió Corporativa de la Generalitat de Catalunya, en format paper, per a distribució a les llibreries, i a partir de demà també es podrà trobar l’edició íntegra en línia, a través del Portal de la Comunicació de l’InCom-UAB

- Descarregar l'Informe complet (PDF)

Índex
Presentació PDF
Introducció PDF
La premsa PDF
La ràdio PDF
La televisió PDF
La publicitat PDF
El sector cinematogràfic PDF
Grups de comunicació PDF
Indústries culturals PDF
Internet PDF
Les telecomunicacions PDF
La comunicació local PDF
Les polítiques de comunicació PDF
La llengua PDF
Una dècada de canvis: eclosió de serveis i crisis múltiples en el sistema comunicatiu PDF
Metamorfosi després de la crisi que va commocionar la premsa PDF
De la televisió generalista a la televisió a la carta PDF
L’evolució de la qualitat lingüística dels mitjans PDF
L’aportació d’Internet al panorama comunicatiu català PDF
La mesura d’audiència a Catalunya, amb l’entrada a escena del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura PDF
Escenaris de futur per a la radiotelevisió pública a Europa PDF
Informació i política: deu anys de canvis PDF
TV3 i Catalunya Ràdio: 25 anys de servei al país PDF
La recerca i els estudis sobre comunicació a Catalunya. Estat de la qüestió (2007 i 2008) PDF

Col·lecció Lexikon | Informes - 1


Subscriptors institucionals:
Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC)
Coroporació Catalana de Mitjans Audiovisual (CCMA)

Amb la col·laboració científica de:
Fundacc. El barómetre de la comunicació i la cultura


Amb la col·laboració acadèmica de:
Unitat d’Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF)
Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB)
Observatori de la Comunicació Local InCom-UAB / Diputació de Barcelona
Observatori de Polítiques de Comunicació InCom-UAB
Portal de la Comunicació InCom-UAB
Càtedra Unesco de Comunicació InCom-UAB