Un projecte de:

Amb el suport de:

I el patrocini de:

Edició 2011-2012

L’Informe de la comunicació a Catalunya és un projecte de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) nascut l’any 2000 com a obra col·lectiva de periodicitat biennal. Amb aquest volum, que estudia el període 2011–2012, l’Informe arriba a la setena edició.

L'Informe de la comunicació a Catalunya 2011–2012 està estructurat en quatre grans apartats. La primera part analitza sintèticament la situació dels diversos mitjans (premsa, ràdio, televisió i sector cinematogràfic), les indústries culturals editorial, fonogràfica, videogràfica i multimèdia i diversos temes transversals que afecten el conjunt del sistema comunicatiu català (polítiques de comunicació, publicitat, grups de comunicació, internet i telecomunicacions), a més de tractar dos aspectes clau d’aquest sistema: la comunicació local i la llengua. La segona part, amb un enfocament més assagístic, acull un monogràfic sobre la gestació, l’estratègia i les aportacions de les polítiques de comunicació al Principat. La tercera part sistematitza l’estat de la recerca i els estudis de comunicació a Catalunya. I, per acabar, la quarta part recull la síntesi i conclusions de les principals aportacions d’aquesta setena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya.

L’objectiu principal de l’obra és esdevenir una eina de suport als investigadors, als professionals i als responsables de les polítiques públiques del nostre país.

- Descarregar l'Informe complet (PDF)
- Descarregar l'Informe complet (ePub)

Índex
Pròleg PDF
Presentació PDF
La premsa PDF
La ràdio PDF
La televisió PDF
La publicitat PDF
El sector cinematogràfic PDF
Els grups de comunicació PDF
Les indústries culturals del llibre, el fonograma, el vídeo i el videojoc PDF
Internet PDF
Les telecomunicacions PDF
La comunicació local PDF
Les polítiques de comunicació PDF
La llengua PDF
Polítiques de comunicació a Catalunya: una qüestió d'estat en revisió PDF
Polítiques de comunicació a les nacions sense estat: el cas espanyol PDF
Polítiques de comunicació i crisi econòmica a Catalunya PDF
L'acadèmia i les polítiques nacionals de comunicació a Catalunya: ideació, fulgor i declivi d'una escola PDF
Normalització lingüística, ús social de la llengua i mitjans de comunicació: l'experiència de Catalunya PDF
Els estudis universitaris de comunicació a Catalunya PDF
La recerca en comunicació a Catalunya. Estat de la qüestió PDF
Selecció de novetats editorials de comunicació PDF
La comunicació a Catalunya, 2011–2012: síntesi, claus d'interpretació i reptes de futur PDF

Col·lecció Lexikon | Informes - 3


Subscriptors institucionals:
Ajuntament de Barcelona
Col·legi de Periodistes de Catalunya
Societat Catalana de Comunicació. Institut d'Estudis Catalans


Amb la col·laboració científica de:
Fundacc. El barómetre de la comunicació i la cultura


Amb la col·laboració acadèmica de: Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB) / URV / Diputació de Barcelona
Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB)
Portal de la Comunicació (InCom-UAB)

Amb la participació d’autors de:
Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB)
Càtedra de Multilingüisme (UOC)
Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC, UB)
Fundació Barcelona Media
Fundació Barcelona Mobile World Capital
Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB)
Grup Llengua i Mèdia (UAB)
Grup de Recerca Digilab. Media, Strategy and Regulation (URL)
Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB)
Matèria Creativa
Unitat d’Investigació en Comunicació Audiovisual (UNICA-UPF)
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV-EHU)
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Universitat de Barcelona (UB)
Universitat de Lleida (UdL)
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Universitat Pompeu Fabra (UPF)
Universitat Ramon Llull (URL)
Universitat Rovira i Virgili (URV)
Université Libre de Bruxelles (ULB)