Un projecte de:

Amb el suport de:

I el patrocini de:

Edició 2013-2014

L’Informe de la comunicació a Catalunya és un projecte de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) nascut l’any 2000 com a obra col·lectiva de periodicitat biennal. Amb aquest volum, que estudia el període 2013–2014, l’Informe arriba a la seva vuitena edició.

L’Informe de la comunicació a Catalunya 2013–2014 està estructurat en cinc apartats. La primera part es dedica al marc general de la comunicació a Catalunya i aprofundeix en set àmbits transversals que ajuden a entendre la singularitat del sistema comunicatiu català (les polítiques de comunicació, l’entorn tecnològic, els grups de comunicació, la comunicació local, els sistemes de mesurament d'audiències, la inversió publicitària i la llengua als mitjans). La segona part estudia la situació dels mitjans i les indústries de la comunicació (la premsa; la ràdio; la televisió; internet, les xarxes socials i les noves pràctiques comunicatives; la indústria del cinema; les indústries culturals; i la indústria publicitària). La tercera part analitza, en format de monografia, els reptes de la comunicació empresarial i institucional. La quarta part se centra en els estudis universitaris i la recerca en comunicació duta a terme en el període estudiat, mentre que la cinquena i última part tanca l’obra amb un capítol de balanç i perspectives del bienni.

L’objectiu principal de l’obra és esdevenir una eina de suport als investigadors, als professionals i als responsables de les polítiques públiques del nostre país.

- Descarregar l'Informe complet (PDF)

Índex
Pròleg PDF
Presentació PDF
Les polítiques de comunicació PDF
L’entorn tecnològic PDF
Els grups de comunicació PDF
La comunicació local en l’ecosistema comunicatiu català PDF
Els sistemes de mesurament d’audiències PDF
La inversió publicitària als mitjans de comunicació PDF
La llengua als mitjans PDF
La premsa PDF
La ràdio PDF
La televisió PDF
Internet, xarxes socials i noves pràctiques comunicatives PDF
La indústria del cinema PDF
Les indústries culturals: editorial, fonogràfica i videojocs PDF
La indústria de la publicitat PDF
De la comunicació empresarial i institucional a la comunicació corporativa: reptes de futur PDF
Els estudis universitaris i la recerca en comunicació PDF
Balanç 2013–2014 i perspectives. L’estat de la qüestió: un respir de la crisi en la dècada de la perplexitat PDF

Col·lecció Lexikon | Informes - 4


Subscriptors institucionals:
Ajuntament de Barcelona
Col·legi de Periodistes de Catalunya
Societat Catalana de Comunicació. Institut d'Estudis Catalans


Amb la col·laboració científica de:
Fundacc. El barómetre de la comunicació i la cultura
ComScore
InfoAdex
Portal de la Comunicació InCom-UAB


Amb la participació d’autors de:
Blackpool Digital
Digilab. Media, Strategy and Regulation (URL)
Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC, UB)
Eurecat
Fundació Mobile World Capital Barcelona
Grup Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB)
Grup Daniel Jones (UAB)
Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB)
Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB)
Grup Llengua i Mèdia (UAB)
Observatori de la Producció Audiovisual (OPA-UPF)
Unitat d’Investigació en Comunicació Audiovisual (UNICA-UPF)
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Universitat de Barcelona (UB)
Universitat de Girona (UdG)
Universitat de Lleida (UdL)
Universitat Pompeu Fabra (UPF)
Universitat Ramon Llull (URL)