Càtedra UNESCO de Comunicació InCom-UAB
Institut de la Comunicació InCom-UAB
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura - Universitat Autònoma de Barcelona
cat | esp Facebook
  Màster Universitari
en Mitjans, Comunicació i Cultura

Máster Universitario en Medios, Comunicación y Cultura - UAB

Introducció
Héctor Borrat: magisteri periodístic

El passat divendres 17 d'octubre va transcendir la mort d'Héctor Borrat; el seu llegat acadèmic perdura entre el professorat del Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura, que lamenta profundament la irreparable desaparició.

Tots els que durant les darreres dècades han estat els seus deixebles, companys o amics han lamentat profundament la mort d’Héctor Borrat (fotografia), qui va ser memorable professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació i destacat mestre de moltes generacions de periodistes i estudiosos de la comunicació, molts inclosos en aquest Màster.

Nascut a Montevideo el 1928, Borrat es va doctorar en Dret i ciències socials per la Universidad de la República (Uruguai) i en Periodisme a la UAB, amb una tesi sobre el diari com a actor polític que va fer època, i que encara és considerada una fita en els estudis sobre periodisme i comunicació. Després de la seva jubilació va ser professor a la Universidad de Salamanca i a la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna (URL), que el va distingir l'any 2012 amb el Premi Extraordinari de Comunicació.

La seva trajectòria professional va començar a CX10 Radio Ariel, a Uruguai, on va exercir com a crític de cinema. Més endavant, va ser redactor del setmanari Marcha i editor de la revista Víspera. Totes dues publicacions van ser tancades per la dictadura de Juan María Bordaberry i Borrat va exiliar-se a Espanya.

Va ser col·laborador habitual de la revista El Ciervo i autor de nombrosos llibres, entre ells: Terra incognita, La Croix au Sud, El imperio y las iglesias (amb Aldo Büntig), La Svolta, I messaggi e i silenzi, El periódico, actor político, Fer Europa, Os periódicos, protagonistas do post-Maastricht, Periódicos: sistemas complejos, narradores en interacción (amb Mar de Fontcuberta), etc.

El professor del Màster en MCC i director del Departament en Mitjans, Comunicació i Cultura, Albert Chillón ha elaborat una semblança biogràfica consultable aquí: "El magisterio periodístico de Héctor Borrat".

Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura
Més informació i contacte: master.mitjans.comunicacio.cultura@uab.cat