Nous formats per al periodisme de proximitat a les xarxes socials

Per | 24/03/2020

+ info: Comunicació 21 (Estanis Alcover)

Acabo de llegir el darrer Premi de recerca en nous models de negoci per a empreses de periodisme de proximitat. Sota el títol Nous formats informatius per al periodisme de proximitat a les xarxes socials, l’edició ha anat a càrrec de l’associació AMIC, essent els seu autor el doctor Andreu Casero Ripollés (de la Universitat Jaume I), amb Laura Alonso Muñoz, Amparo López Meri i Silvia Marcos García com a equip de recerca. La contracoberta ens recorda que el patrocinador del premi és Banc de Sabadell.

El text m’ha sorprès gratament, és tota una aportació al món del periodisme local. L’autor ofereix una tipologia i una classificació dels nous formats vinculats a les xarxes socials, els quals poden ser utilitzats i aplicats pel periodisme local en la producció de notícies. El mateix director de l’estudi escriu que pretén “oferir un diagnòstic de les principals característiques, potencialitats i limitacions de cadascun d’aquests formats per tal de servir com a propostes d’actuació per a les empreses periodístiques de proximitat a l’hora de redefinir o introduir novetats, tant en els seus continguts informatius com en les seves rutines d’emissió i difusió d’informació”.