El primer estudi sobre l’ús del català en continguts de YouTube i Instagram adreçats al públic juvenil

Per | 26/06/2020

+ info: Universitat de Barcelona

Els investigadors del CUSC de la Facultat de Filologia i Comunicació Marina Massaguer, Avel·lí Flors-Mas i F. Xavier Vila són els autors de la primera recerca sobre les tries lingüístiques en els continguts generats per estrelles del món digital amb més impacte entre el públic adolescent i jove de Catalunya.

El treball Català, youtubers i instagramers. Un punt de partida per promoure l’ús de la llengua, elaborat pel Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació Universitat de Barcelona (CUSC) de la Facultat de Filologia i Comunicació analitza l’ús del català en els continguts generats per estrelles del món digital adreçats a adolescents i joves i es formulen propostes per a la promoció del català en aquest camp. En l’elaboració d’aquesta recerca, publicatda i finançada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General de Política Lingüística, hi han participat els sociolingüistes Marina Massaguer Comes, Avel·lí Flors-Mas i Francesc-Xavier Vila.