Repensar la publicitat televisiva en temps de pandèmia

Per | 27/10/2020

+ info: Comunicació 21 (Daniel Condeminas)

L’anunciada marxa de Martí Patxot com a director de màrqueting i vendes de la CCMA ha tornat als titulars una àrea tan important en aquella casa –i en qualsevol altra empresa que es dediqui a les emissions televisives i radiofòniques. Una àrea que va quedar molt afectada arran de la voluntat de l’anterior presidència de desprendre’s de la part corresponent a TV3 –la grossa– per traspassar la seva gestió en direcció, més que probable, de 8tv, quan encara era una proposta televisiva amb continguts propis i no pas el simulacre de canal en què s’ha transformat en aquests darrers dos anys.

Tot i que l’operació d’externalització va quedar aturada, després d’un llarg període de resistències internes i crítiques exteriors, el mal ja estava fet. Si mai et planteges externalitzar una àrea estratègica de la teva empresa, vol dir que aquesta no compta pas amb aquesta consideració. I el que vingui després mai no deixarà de ser vist com un pedaç. I això explicaria, tot i que només en part, la caiguda publicitària de TV3.