‘Omisiones de la interculturalidad’, l’últim títol de la Col·lecció Atlántica

En aquesta col·lecció, que l’InCom-UAB gestiona amb l’Editorial UOC, s’acaba de publicar una nova obra: ‘Omisiones de la interculturalidad. Una lectura desde Latinoamérica’, coordinada per Vivian Leticia Romeu Aldaya, membre del Sistema Nacional de Investigadores del CONACYT Nivel II (Mèxic).

Bellaterra, 02-12-2020. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i l’Editorial UOC, en el marc de la Col·lecció Atlántica, acaba de publicar una nova obra. Es tracta d’Omisiones de la interculturalidad. Una lectura desde Latinoamérica, coordinada per la investigadora mexicana Vivian Leticia Romeu Aldaya. Ja són 18 el total d’obres publicades en aquest projecte editorial de l’InCom-UAB.

El text inclou cinc capítols. Tots ells estan firmats per destacats investigadors establerts a Mèxic:

1) “América Latina: entre la identidad y la diversidad”, de Facundo González Bárcenas,

2) “Una idea de comunicación intercultural en la obra de Tzvetan Todorov”, de Tanius Karam

3) “«No, mírate, no pareces canadiense». Estigma y racialización en las interacciones interculturales en Canadá”, de Araceli Pérez Mendoza

4) “Cuerpo y comunicación intercultural: reflexiones y rutas de investigación”, de Marta Rizo García

5) “La interculturalidad, la desigualdad y el otro”, de la coordinadora del libro, Vivian Romeu Aldaya

El llibre agrupa diverses reflexions sobre la interculturalitat tenint com a focus d’atenció el context llatinoamericà. L’estudi d ela naturalesa híbrida de les societats llatinoamericanes és un repte important. Ara la democràcia no consisteix nomes en recollir la voluntat popular mitjançant el vot. S’està desenvolupant una concepció de societat més comunitària, on la integració de la diferència cultural té un rol fonamental en la construcció no només de la cohesió social sinó també de la identitat nacional. Els lectors i lectores trobaran diversos fils argumentals, però serà la suma de tots ells el que els ajudarà a configurar la seva pròpia opinió sobre el racisme, el classisme i el sexisme.

El proper títol, ja en preparació, és Cuerpo, comunicación y emociones. Reflexiones teóricas y experiencias empíricas, coordinat per Marta Rizo. A més de Marta Rizo, l’obra recull textos de Vivian Romeu Aldaya, Alejandra Patricia Gómez Cabrera, Cynthia Pech Salvador, Nayeli Marcela Hernández Álvarez, Erika Valenzuela Gómez y Mariana Berlanga Gayón. Està prevista la sortida a la venda durant el primer semestre de 2021.

Per a revisar tots els títols de la Col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB):

Enllaç Col·lecció Atlántica