Premis Nacionals de Comunicació per a ‘Merlí’, Cinto Niqui, Ramon Besa, Crític, Segre i Jaume Alemany

Selección

+ info: Comunicació 21

El jurat de la 18a edició dels Premis Nacionals de Comunicació ha decidit distingir la sèrie Merlí (en la categoria de televisió); el locutor Cinto Niqui (ràdio); el periodista Ramon Besa (premsa); el diari Crític (mitjans d’arrel digital); el Grup Segre (comunicació de proximitat), i Jaume Alemany (publicitat). A més, ha atorgat dues mencions honorífica d’honor: una al periodista Tomàs Alcoverro i l’altra a la productora Mediapro.

El lliurament dels guardons, que no tenen dotació econòmica, tindrà lloc el dimecres 13 de novembre en un acte al Palau de la Generalitat presidit pel president Quim Torra.

Enguany, el la categoria de televisió, el jurat ha premiat la sèrie Merlí, de la productora Veranda, emesa per TV3, en reconeixement a uns continguts i plantejaments que han interessat “especialment” al públic jove. “Les tres temporades emeses han estat un èxit rotund. Merlí ha estat de les primeres grans sèries catalanes que, sense renunciar a un exigent nivell de qualitat, ha obtingut grans audiències i difusió a nivell internacional”, destaca el veredicte.

Cinto Niqui és el director de L’altra ràdio, de Ràdio 4, que aquesta temporada compleix 40 anys en antena i suma més de 2.300 emissions. El magazín més longeu de la radiodifusió catalana “continua apostant per la divulgació de les noves tecnologies audiovisuals, la reflexió sobre el seu impacte a la societat i el coneixement de la història de les comunicacions”, destaca el jurat. “Cinto Niqui, amb un to divulgatiu i un llenguatge radiofònic senzill, reflexiona setmanalment sobre l’ús i l’impacte en la societat de les TIC”, afegeix.

Vistas: