Comunicació i Cultura (SGR)

GRUP CONSOLIDAT DE RECERCA 

Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB)

 

Objectiu

El Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) ha rebut el reconeixement com a Grup Consolidat de Recerca per la Generalitat de Catalunya per al període 2017–2020 (referència 2017 SGR 760), segons la resolució definitiva de 7 de setembre de 2018. El grup, fundat pel catedràtic Dr. Miquel de Moragas i Spà l’any 1997 i des del 2014 coordinat per la Dra. Amparo Huertas Bailén, ha estat reconegut amb aquesta distinció ininterrompudament.

 

Principals línies de treball

–    El sistema de comunicació a Catalunya. Fruit d’aquest treball, s’edita l’Informe de la comunicació Catalunya al marc de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya. Dos projectes fonamentals a l’InCom-UAB.

–    Tecnologies de la comunicació, desenvolupament i cohesió social. Part d’aquesta línia contribueix al desenvolupament de la Cátedra Unesco en Comunicación de l’InCom-UAB.

 

EQUIP

Coordinadora

HUERTAS BAILÉN, Amparo (Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, UAB; InCom-UAB). ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8851-5417

 

Investigadors/es Doctors/es

FERRÉ PAVIA, Carme (Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura, Universitat Autònoma de Barcelona InCom-UAB)

GONZÁLEZ COLLANTES, Carla (Departament de Filologia Catalana, UAB; Departament d’Humanitats, Universitat Pompeu Fabra; Departament d’Idiomes, Universitat Internacional de Catalunya; Llengua i Mèdia, UAB)

GONZÁLEZ ROMO, Zahaira Fabiola (Departament de Comunicació, Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya)

LUNA, Maria (Tecnocampus Mataró; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona InCom-UAB)

MORAGAS I SPÀ, Miquel de (Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona; InCom-UAB)

NIQUI, Cinto (Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Universitat Autònoma de Barcelona; InCom-UAB)

PERES GARZESI, Luiz (Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM), de São Paulo, Brasil; UOC)

PUIG GONZÁLEZ, Joaquim (Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, UAB)

SANTAMARIA, Laura (Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental; Llengua i Mèdia, UAB)

TERRÓN BLANCO, José Luis (Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Universitat Autònoma de Barcelona; InCom-UAB)

 

Investigadors/es no Doctors/es

CIVIL I SERRA, Marta (Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, InCom-UAB)

 

Membres col·laboradors externs

BENÍTEZ EYZAGUIRRE, Lucía (Departamento de Márketing y Comunicación, Universidad de Cádiz)

BRUNAT, Gemma (En Directe – Plurals SL)

CALLEJO GALLEGO, Manuel Javier (Departamento de Sociología I, Universidad Nacional de Educación a Distancia)

COGO, Denise (Universidade do Vale do Rio dos Sinos-Unisinos, Brasil)

FRANCO COELHO, Rafael (Universidade Federal de Goiás, Brasil)

GUERRA PALMERO, María José (Universidad de La Laguna)

JAUME, Mònica (Consorci Normalització Lingüsítica)

LOBERA, Josep (Departamento de Sociología, Universidad Autónoma de Madrid)

MARTÍNEZ SUÁREZ, Yolanda (Consellería de Educación de la Xunta de Galicia; InCom-UAB)

PEÑAFIEL, Carmen (Departamento de Periodismo, Universidad del País Vasco/Euskal Erriko Unibertsitatea)

PONTE, Cristina (Universidade Nova de Lisboa, Portugal)

QUINTAS FROUFE, Natalia (Universidade da Coruña)

RAMIREZ LEYVA, Flor Micaela (Centro Universitario de la Costa de la Universidad de Guadalajara, Mèxic)

RIZO, Marta (Universidad Autónoma de la Ciudad de México, Mèxic)

SALVADOR AGRA, Saleta de (Universidad Complutense de Madrid)

SUBERVI, Federico (Consultor sobre Comunicació/Mitjans Llatins, EUA)

TANDIAN, Aly (Université Gaston Berger de Sant-Louis, Senegal)

TESO ALONSO, Gemma (Consejería de Educación, Comunidad de Madrid)

VILLAPLANA, Virginia (Universidad de Murcia)

ZURIAN, Francisco A. (Universidad Complutense de Madrid)