Catástrofe y comunicación: la pugna de las imágenes. Homenaje a Víctor Silva Echeto (2021)

 

Descarrega el llibre des del DDD  (UAB)

InCom-UAB Publicacions acaba d’editar Catástrofe y comunicación: la pugna de las imágenes. Homenaje a Víctor Silva Echeto, coordinat per Rodrigo Browne Sartori (Universidad Austral de Chile) i Daniel H. Cabrera (Universidad de Zaragoza), el nº 23 de la colecció. Aquest volum tracta sobre l’obra i la persona de Víctor Silva Echeto, un “uruguayo de otros horizontes” -com escriu Ricardo Viscardi-, pensador, docent i ordidor de xarxes i d’amistats. Víctor Silva Echeto va ser també col·laborador de l’InCom-UAB.

Saragossa i Barcelona, 12 de setembre de 2021. L’obra es divideix en 9 capítols, el primer -“Compendio de una vida”- ens presenta i contextualitza l’abast de la vasta obra de Silvio. La resta de capítols donen compte de la seva empremta a les ciutats i univresitats: Montevideo (Uruguai), Valparaíso, Valdivia, Temuco (Xile), São Paulo (Brasil, Mendoza (Argentina), Sevilla, Valencia, Barcelona, Zaragoza (Espanya). En cada un d’ello companys de pensares i aventures esmicolen i condimenten el Silvio amic, el Silvio docente, el Silvio emprenedor, el Silvio pensador. El Silvio nòmada.

Rodrigo Browne i Daniel H. Cabrera ens expliquen en la introducció del llibre: “El 17 de agosto de 2020 fallecía repentinamente Víctor Silva Echeto. Había nacido cuarenta y ocho años antes, un 31 de marzo, en Uruguay. Amigos y amigas quedábamos huérfanos de su amistad, de su brillantez intelectual y de su capacidad para armar redes internacionales de pensamiento y acción. Esta publicación brota como acción directa de esa partida y de esa carencia que, desde mediados del año pasado y en plena pandemia, comienza a marcar otra forma de relacionarnos con nuestro querido amigo. Con un ardiente dolor proponemos estas páginas, para homenajearlo y dejar una primera constancia colectiva de su presencia en ausencia entre nosotros y para nosotros”. I per a tal propòsit 44 autors i autores de difernts latituds es conjuren perquè perduri el seu record i la seva obra. Catástrofe y comunicación: la pugna de las imágenes. Homenaje a Víctor Silva Echeto es tan sols la primera baula.

Silvio Echeto va ser, como ja hem dit col·laborador de l’InCom-UAB. Va participar a dos dels llibres d’InCom-UAB Publicacions: com a autor (El conflicto de identidades. Comunicación e imágenes de la interculturalidad (2013) y com a coordinador amb Rodrigo Browne i Carlos del Valle de Relatos culturales de la crisis: comunicación y crisis política (2017). I també és l’aturo de la “lliçó’ publicada al Portal de la Comunicació amb el títol Ecología de la comunicación, teoría crítica e interculturalidad (2013).