An exploration of artificial intelligence (AI) marketing practitioner perceptions and practices. Timothy Edward Bant, Breen (2020) - OCC InCom-UAB

Home » Selecció Tesis » An exploration of artificial intelligence (AI) marketing practitioner perceptions and practices. Timothy Edward Bant, Breen (2020)

An exploration of artificial intelligence (AI) marketing practitioner perceptions and practices. Timothy Edward Bant, Breen (2020)

+ info: TDX

La indústria de la publicitat és un punt focal interessant per discussions amb relació a la IA, ja que és una indústria emblemàtica i creativa, sovint vista com una àrea en què les màquines únicament poden copiar o donar suport però no pas idear i crear. La intel·ligència artificial (IA) és una intel·ligència exposada per màquines. En la ciència de la computació, una màquina “intel·ligent” ideal és un agent flexible i racional que percep el seu entorn i pren accions per minimitzar les seves possibilitats de succés envers un objectiu arbitrari (Russell i Norvig, 2013).

Els desenvolupaments de la IA estan canviant la societat. Algunes millores són petites, com per exemple la IA de Google amb relació a les millores del Gmail per contestar els correus de manera més fàcil i ràpida. Altres canvis estan en procés. Aquest és el cas de la versió d’iteració de Tesla en el cas dels programes de vehicles autònoms. També estan havent-hi altres canvis com succeeix amb Echo, l’assistent personal d’Amazon per la teva llau que s’activa amb la veu. Tots aquests exemples i molts més estan fent possible que la IA formi part del nostre dia a dia. En el camp dels mitjans, Mark Zuckerberg, el fundador i CEO de Facebook, ofereix chat-bots en la seva plataforma de missatges instantanis per empreses que vulguin comunicar-se amb els seus consumidors.

En el món de la publicitat i el màrqueting, la IA està començant a ser més que un tema de ciència-ficció o una estratègia a imitar per inèrcia. Creatius, executius en els mitjans de comunicació i emprenedors AdTech estan activament explorant la IA. En el 2016, l’empresa de publicitat McCann va anunciar que la seva divisió japonesa dirigida al públic jove, anomenada McCann Millennials, havia construït i estava utilitzant un director creatiu d’IA (Doland, 2016). En contrast amb el moviment cap a la IA, diversos creadors d’anuncis mítics es mantenen fermament compromesos amb la idea que la creativitat humana individual es mantingui en el centre del procés creatiu dels mitjans de comunicació i del màrqueting. En els últims anys, el llegendari executiu publicitari John Hegarty va defensar el paper crític que els humans juguen per raonar i curar i, finalment, crear bon màrqueting (Arthur, 2016).

vistes:

140