Autor: Kang, Sin Gyu
Directora: Espinosa i Mirablet, Sílvia
Data de defensa: 2022-02-07
Institució: Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació
L’Oficina Espanyola de Turisme va assenyalar el 2012 que entre 40.000 i 50.000 sud-coreans havien viatjat a Espanya. Aquesta xifra, validada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) reflecteix que en nou anys l’aportació de l’turisme coreà a Espanya s’ha multiplicat gairebé per vint. Cal destacar que l’últim informe de Casa Àsia (2017) detalla que Catalunya ha absorbit una bona part d’aquestes arribades, per davant de Madrid i Andalusia. Aquesta tendència justifica la necessitat d’analitzar i ampliar la realització d’estudis sobre els turistes coreans amb la finalitat de proposar estratègies de gestió turística per a Barcelona, especialment enfocats a Corea de Sud. De fet, aquest treball es proponeen primer lloc, estimular la realització d’estudis a Barcelona per adquirir més coneixements sobre els turistes surcoreanos. Segons Magí Castelltort, director de l’Oficina Espanyola de Turisme: “Corea del Sud s’ha convertit en el tercer mercat emissor més important d’Àsia”. En segon lloc, la imatge que els coreans es construeixen sobre una destinació influeix de forma significativa en sutoma de decisions i en el seu comportament. En el cas de Corea de Sud, es dedueix que un dels motius de la popularitat de Barcelona és la seva presència en els mitjans de comunicació. Per demostrar-ho, aquest treball ha analitzat la influència que exerceixen els mitjans en els futurs turistes coreans i en la seva forma de percebre Barcelona. Per abordar el tema d’aquesta investigació, es realitza una breu descripció de la metodologia que s’utilitza en aquesta tesi establint el seu abast i indicant el tipus de fonts d’informació emprades. Així mateix, es presenten els aspectes que justifiquen la importància d’aquest estudi per a la comunitat científica, destacant els resultats òptims en la determinació dels objectius a través de la imatge de destinació turística.
+ info: Enllaç