En la comunicació política, els partits i els líders han de construir una identitat que els doti d’una personalitat recognoscible i, també, han d’elaborar un relat propi i diferencial que connecti amb els electors i els involucri en els projectes polítics que aquests líders i partits presenten en les conteses electorals. En un context on necessitem saber què passa en tot moment i on cada cop disposem de més recursos per accedir a aquesta informació amb immediatesa, el relat polític passa de ser merament una eina de comunicació tàctica i transitòria a esdevenir una guia estratègica per a la definició dels innombrables discursos de diferents tipus que en cada moment s’han de produir i emetre a través dels mitjans de comunicació.
Mitjançant l’anàlisi dels espots i la cartelleria de la formació política Iniciativa per Catalunya Verds (IC, ICV) des de la seva fundació el 1987 fins a les eleccions parlamentàries el 2012, els autors identifiquen el relat polític de la formació i presenten un model metodològic per a l’anàlisi dels missatges electorals en general.
El relat polític té com a destinataris aquelles persones interessades en l’estudi i la pràctica de la comunicació política i en els mètodes d’anàlisi i elaboració d’estratègies comunicatives. El relat polític també es dirigeix a les persones que volen conèixer amb més amplitud i profunditat la història recent de la política catalana.
Així mateix, mitjançant el reflex dels moments històrics que mostren els cartells i les imatges, aquest volum és un reconeixement als homes i les dones que, des de fa més de vint-i-cinc anys, han lluitat per la justícia social, la igualtat, l’ecologia i les llibertats nacionals.
+ info: http://publicacions.uab.es/llibres/fitxa_web_llibres.asp?ID=1941