Els fonaments de la docència publicitària a Catalunya, a través de l'aportació científica de Pere Prat Gaballí (Adrià Vidal Santorum, 2020) - OCC InCom-UAB

Home » Selecció Tesis » Els fonaments de la docència publicitària a Catalunya, a través de l’aportació científica de Pere Prat Gaballí (Adrià Vidal Santorum, 2020)

Els fonaments de la docència publicitària a Catalunya, a través de l’aportació científica de Pere Prat Gaballí (Adrià Vidal Santorum, 2020)

+ info: TDX

Director/a: Costa i Fernández, Lluís, 1959-
Departamento/Instituto: Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació
Fecha de defensa: 07-10-2020
La publicitat catalana es va originar gràcies a la visió, instint i tenacitat pel negoci dels pioners de la publicitat a Catalunya. Un dels principals pioners en la publicitat moderna catalana va ser Pere Prat Gaballí (Barcelona, 1885-1962). Els seus mètodes i coneixements publicitaris, en un inici, van ser fonamentats en sabers científics, amb la finalitat d’introduir la publicitat moderna a Catalunya. Així mateix, es pot considerar com un divulgador acadèmic de la teoria publicitària catalana amb reconeixement internacional. Tanmateix, l’any 1915, Pere Prat Gaballí va ser el primer a realitzar la primera assignatura de publicitat a La Casa Llotja de Mar. A més a més, és considerat l’introductor de nous mètodes “racionals” de fer publicitat, basats en un enfocament psicològic, i això es fa patent sobretot en les lliçons que va explicar a les classes d’ensenyament mercantil, durant el curs 1915-1916, així com a través d’una sèrie d’escrits: La publicidad de nuestro tiempo (1915) i, de manera destacada, Una nueva técnica: la publicidad científica (1917), edició de les lliçons del curs de 1916-1917, que és considerada la primera obra hispànica dedicada a la disciplina de la publicitat. En últim terme, la recerca d’aquesta tesi doctoral està enfocada en l’origen dels fonaments de la docència publicitària a Catalunya

 

vistes:

57