Redacció OCC InCom-UAB
Recrear una escena eròtica d’una pel·lícula mítica, que el teu gos t’ajudi a trobar una parella, assistir al teu propi funeral a través de la hipnosi, entrevistar a llegendes desaparegudes o veure l’interior del teu cos mitjançant realitat augmentada per entendre millor la teva malaltia són només algunes de les propostes innovadores i sorprenents dels continguts audiovisuals actuals.
Torna Inspira’t TV, una iniciativa conjunta del Clúster de l’Audiovisual i de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), amb Miquel Garcia, del Laboratori de Formats de TV3, qui va presentar el passat 8 de juny de 2022 en format online, un bon grapat de propostes innovadores, eclèctiques i creatives d’estrenes de televisions públiques i privades d’arreu del món. Aquí teniu la nostra selecció.
Dating
Le’ts make a love scene. Dating, Channel 4, Regne Unit. Quan els actors roden escenes eròtiques, què passa després? S’enamoren? La flama i el desig persisteix? D’això va aquesta proposta. Són solters que busquen l’amor i que veuen si poden recuperar la química sexual d’alguna de les escenes més hots, més calentes de pel·lícules emblemàtiques. A cada episodi un home o una dona poden recrear com a protagonista tres escenes diferents amb tres desconeguts i a continuació escolliran un co-protagonista per anar a una cita per comprovar si l’espurna encara es manté quan les càmeres deixen de rodar.
Dating + Acting
Una de les tendències que arriba amb més força i més curiosa és el D-ACTING, un nou gènere de la realitat que fusiona programes de cites amb contextos més desenvolupats. D-ACTING és Dating + Acting, un format on els participants del dating serien en realitat més actors que pretendents reals. Són formats que estan sota la influència de ficcions d’època de gran èxit i fan aparèixer de cop un nou gènere híbrid força extravagant.
Hôtel du temps. TF1, França, una altra proposta d’una televisió pública francesa, que també consisteix en un programa d’entrevistes. És el retorn del periodista i presentador emblemàtic Thierry Ardisson, qui entrevista llegendes desaparegudes. Es tracta de reviure una vetllada amb una llegenda desapareguda amb qui el presentador conversa a l’Hotel Du temps de París on s’intercalen imatges d’arxiu amb personatges que parlen d’ell. La primera convidada va ser la cantant Dalida, amb motiu de l’aniversari de la seva mort. És un format car però bastant sorprenent i nou fet amb realitat augmentada.
Divulgació
Your body uncovered with Kate Garraway. Divulgatiu, BBC2, Regne Unit. Aquesta proposta també utilitza la tecnologia. És tracta d’una sèrie mèdica amb realitat augmentada. Usa la tecnologia per permetre als pacients veure l’interior del seu cos i comprendre millor el seu estat de salut. Tant els pacients com els espectadors tenen una perspectiva didàctica, visual i emocional sobre els seus problemes. L’anatomia de l’interior del cos humà cobra vida i proporciona resposta als pacients. Amb les ulleres de realitat virtual poden passejar pel seu cos mentre un metge els hi parla.
SPACE 22. Reality, ABC, Austràlia. Es tracta d’una estrena feta per la televisió pública australiana. Set desconeguts, cadascú amb la seva pròpia experiència de malaltia mental, participen en un ambiciós experiment per comprovar si l’art pot curar ferides invisibles. És una producció que pretén explorar l’impacte de l’art i la creativitat en la salut mental.
Valors i infància
Stip it! Infantil, Ketnet, Bèlgica. ÉS una proposta de la cadena infantil de Bèlgica de parla flamenca. És una activitat que fan durant la setmana contra el bullying, fan tot el possible per deixar clar que l’assetjament escolar no es pot permetre. Fan una gran campanya social promoguda a través del canal infantil que té com a emblema els quatre punts que es pinten a la mà. Aquests 4 punts són compromisos que quan els pintes et compromets a assumir-los: l’assetjament no és bo per mi i no hi participaré mai, en parlo quan el bullying em fa por o em posa trist, no excloc a ningú, per mi tothom forma part del grup i sempre intentaré defensar algú que se sent assetjat. Amb aquests 4 punts intenten que s’adhereixi el màxim de gent possible.