Redacció: OCC InCom-UAB
El Col·legi de Periodistes de Catalunya va acollir la tradicional trobada anual de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, amb els i les periodistes a finals de gener de 2018. La cita va estar marcada per la necessitat de rellançar la imatge de Barcelona a l’exterior i vincular-la al talent, la creativitat i la innovació. La degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Neus Bonet, va moderar l’acte.
L’objectiu de l’acte era analitzar l’actual moment de la capital i les prioritats del nou any, a més d’establir un contacte directe amb els i les periodistes dels mitjans de comunicació. El format de la conferència es caracteritza per una breu intervenció de l’alcaldessa seguida per comentaris de la degana i un torn obert de preguntes cap a l’alcaldessa.
Colau va reblar que l’objectiu dels propers mesos és “rellançar la ciutat i defensar els seus veïns”. “Barcelona és la nostra principal fortalesa, com a país i com a societat”, va dir Ada Colau, que va defensar les grans potencialitats que té la capital catalana malgrat la complexitat dels últims mesos, marcats pels atemptats del 17 d’agost i per la inestabilitat política.
Durant la conferència, l’alcaldessa va destacar que Barcelona té un teixit econòmic potent i plural, un potent ecosistema científic i de recerca, i una forta personalitat cultural, però va alertar que els bons indicadors macroeconòmics no poden amagar la realitat de les desigualtats socials i les dificultats de moltes persones que encara pateixen les conseqüències de la crisi. “Territoris i persones que han de ser la nostra prioritat”, va dir Colau.
Mobile World Congress, 5G, innovació i recerca: campanya internacional per reforçar la confiança en la ciutat, la reputació i la imatge de Barcelona
“Som un dels motors econòmics del sud d’Europa, líders en sectors estratègics, i ara aspirem a ser també la primera capital en el desplegament de la tecnologia 5G”, va afirmar Colau, que ha posat de relleu la importància de la candidatura presentada conjuntament amb la Generalitat i el sector i ha reiterat l’aposta de Barcelona “perquè el Mobile World Congress es quedi a Barcelona i torni a repetir aquest any la seva millor edició”.
En aquest sentit, l’alcaldessa va informar que en un moment excepcional com l’actual l’Ajuntament porta temps treballant en una campanya internacional per reforçar la reputació i la imatge de Barcelona. Aquesta es llançarà coincidint amb el Mobile, un dels moments de l’any en què Barcelona té major presència al món. “Per si algú té algun dubte, explicarem al món la potència de Barcelona i reforçarem la confiança internacional amb la ciutat, amb l’objectiu de seguir atraient talent, creativitat i inversions productives”, va manifestat Colau.
Amb aquest mateix objectiu, Colau va recordar que l’Ajuntament està treballant en la creació d’un Fons per a la Innovació i la Recerca.
Ciutat global, reptes locals
Finalment, l’alcaldessa va centrar el seu discurs en els reptes locals de la ciutat: “l’aposta global de Barcelona ha d’anar en paral·lel a una aposta decidida per defensar i protegir els barris i els veïns i veïnes”, va manifestat Colau, que va dedicar bona part del final de la conferència a desgranar les mesures que està impulsant l’Ajuntament per defensar el dret a l’habitatge i per evitar l’expulsió de ciutadans i ciutadanes. L’Ajuntament de Barcelona ha multiplicat per quatre la inversió en polítiques d’habitatge, ha augmentat l’atenció als desnonaments i està impulsant la creació d’un parc públic de lloguer a preu assequible a través d’un operador metropolità. Aquests son uns instruments que mai fins ara havia tingut la ciutat. “Els efectes de les polítiques d’habitatge són a mitjà termini, però tenim problemes greus a curt termini que cal seguir abordant de manera urgent i immediata”, ha assegurat Colau.
L’acte va finalitzar amb preguntes dels i les periodistes relacionades amb el context polític especial que s’està vivint a Barcelona i amb qüestions relacionades amb l’encaix Catalunya-Espanya.
Enllaços relacionats: