L’InCom-UAB participa en una de les activitats del Festival La GRAN Pantalla

Amparo Huertas Bailén ha participat en un dels debats organitzats en el marc de la segona edició del Festival La GRAN Pantalla (Festival Internacional de Cinema de les Persones Grans de Barcelona), que enguany se celebra en línia a través de la plataforma Filmin i des del propi web del festival. El debat es va gravar prèviament i ja és consultable des d’avui 7 de juliol, data d’inici del festival

Bellaterra, 07-07-2020. La directora de l’InCom-UAB i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), Amparo Huertas Bailén, ha participat en el debat “Edatisme en temps de la covid-19”, celebrat com a part integrant de la programació de la segona edició del Festival La GRAN pantalla (Festival Internacional de Cinema de les Persones Grans de Barcelona), que se celebrarà del 7 al 17 de juliol. L’objectiu del festival és desmuntar els prejudicis i estereotips sobre les persones grans, a través de relats que ajudin a generar noves lectures i discursos.

El debat “Edatisme en temps de la covid-19” fou gravat anticipadament i ja es pot consultar en línia des d’avui, primer dia del Festival. Moderat per Laura Vila Kremeri, ha comptat a més a més de la participació d’Amparo Huertas Bailén, en qualitat de directora de l’InCom-UAB; de Regina Martínez, psicòloga gerontòloga, coordinadora de l’Observatori de la Soledat a la Fundació Amics de la Gent Gran; i Irene Ramos Soler, de l’Observatorio Mayores y Medios de Comunicación (Universidad permanente, de la Universidad de Alicante). L’objectiu de la sessió ha estat contribuir al debat per defugir de la imatge estereotipada de la gent gran, i la desigualtat per edat.

Per a Amparo Huertas Bailén: “l’edatisme és un tema que ens afecta a tots; tots envellim cada dia i a mesura que creixem convivim experiències amb persones que envelleixen al nostre entorn i sembla mentida que hagin d’esdevenir fets o veure’ls de molt a prop per ésser-ne més conscients. Festivals com aquests són imprescindibles per fer-nos veure coses que hauríem de veure de manera més directa. També la universitat ha d’obrir vies de connexió amb la societat i no seguir tancats en nosaltres mateixos.”

La GRAN Pantalla és una idea original d’elParlante, entitat especialitzada en el disseny, implementació i l’avaluació d’estratègies de comunicació que treballa, des de Barcelona, en campanyes i projectes educatius i comunitaris per a la sensibilització i la formació a partir de l’ús del teatre, l’audiovisual i l’expressió. Fa 11 anys que elParlante treballa amb joves de diferents barris de Barcelona i amb persones grans, desenvolupant projectes participatius, des d’una perspectiva interseccional.

Per a mes informació:

Gran debat: “Edatisme en temps de la covid-19” (52’33”)

Festival Internacional La GRAN pantalla