L’exposició “Barcelona davant la càmera” inclou la darrera obra de Miquel de Moragas i Spà

La mostra, que es pot visitar durant aquest mes a les vitrines de la planta baixa de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona, inclou el llibre “Barcelona, ciutat simbòlica” del fundador i primer director de l’InCom-UAB, entre les obres que reflexionen sobre la ciutat comtal des del punt de vista fotogràfic, etnogràfic, social i cultural

Bellaterra, 27–04-–2017. La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) mostra aquest mes d’abril l’exposició “Barcelona davant la càmera”, amb l’objectiu d’apropar la transformació de la ciutat comtal des de la primera fotografia que es té coneixement, feta amb un daguerrotip el 10 de novembre de 1839, des d’una terrassa de Pla de Palau, fins a l’actualitat. Entre les obres que s’hi poden veure, destaca el darrer llibre publicat per l’investigador de l’InCom-UAB i professor emèrit del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) Miquel de Moragas i Spà Barcelona, ciutat simbòlica (Ajuntament de Barcelona, 2016).

Per als organitzadors de l’exposició, des de l’aparició d’aquesta primera fotografia, “Barcelona, com a ciutat cosmopolita, té una llarga trajectòria fotogràfica que mostra el vincle entre la transformació urbana, marcada per la celebració de grans esdeveniments internacionals (Exposició Universal de 1888, Jocs Olímpics del 1992, Fòrum de les Cultures 2004,…) i el paper històric de la fotografia en la configuració de la percepció i opinió pública de la ciutat.”

“Barcelona davant la càmera” pot visitar-se a la seu de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB), al campus de Bellaterra (edifici N), de dilluns a divendres de les 8.30 a les 21h. L’accés és lliure i gratuït.

Per a més informació:

Comunicació. Blog de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB)

Notícia web InCom-UAB (26–06–2016): ”El professor emèrit Miquel de Moragas i Spà presenta el seu llibre Barcelona, ciutat simbòlica, a Barcelona, el dimarts 12 de juliol”

La exposición “Barcelona davant la càmera” incluye la última obra de Miquel de Moragas i Spà

La muestra, que se puede visitar durante este mes en las vitrinas de la planta baja de la Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona, incluye el libro “Barcelona, ciutat simbòlica” del fundador y primer director del InCom-UAB, entre las obras que reflexionan sobre la ciudad condal, desde el punto de vista fotográfico, etnográfico, social y cultural

Bellaterra, 27–04-–2017. La Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) muestra este mes de abril la exposición “Barcelona davant la càmera”, con el objetivo de acercar la transformación de la ciudad condal, desde la primera fotografía que se tiene conocimiento, realizada con daguerrotipo el 10 de noviembre de 1839, desde una terraza de Pla de Palau, hasta la actualidad. Entre las obras que se pueden ver destaca el último libro publicado por el investigador de l’InCom-UAB y profesor emérito del Departamento de Medios, Comunicación y Cultura (UAB) Miquel de Moragas i Spa Barcelona, ciutat simbòlica (Ajuntament de Barcelona, 2016).

Para los organizadores de la exposición, desde la aparición de esta primera fotografía, “Barcelona, como ciudad cosmopolita, tiene una larga trayectoria fotográfica que muestra el vínculo entre la transformación urbana, marcada por la celebración de grandes eventos internacionales (Exposición Universal de 1888, Juegos Olímpicos del 1992, Fórum de las Culturas 2004,…) y el papel histórico de la fotografía en la configuración de la percepción y opinión pública de la ciudad.”

“Barcelona davant la càmera” puede visitarse en la sede de la Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General (UAB), en el campus de Bellaterra (edificio N), de lunes a viernes de las 8.30 a las 21h. El acceso es libre y gratuito.

Para más información:

Comunicació. Blog de la Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General (UAB)

Barcelona, ciutat simbòlica, en Barcelona, el martes 12 de julio”