L'investigador Miquel de Moragas i Spà recorda Umberto Eco en un article d'opinió al diari Ara

Amb el títol “'Andiamo’ a la Rambla”, Moragas i Spà reflexiona sobre la trajectòria humanista del semiòleg Umberto Eco, en un article en el qual parla de la seva influència en els estudis sobre comunicació i cultura al llarg del segle XX, les seves visites a Barcelona, i com durant la dècada dels 70 va donar suport a manifestos impulsats per intel·lectuals catalans, a favor de la democràcia. També assenyala la seva influència en els sectors de la crítica d’art, el disseny i l’arquitectura a Barcelona

Bellaterra, 21–02–2016. El professor emèrit del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i fundador i primer director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, esbossa el perfil acadèmic de l’humanista, semiòtic i escriptor Umberto Eco, que va morir el divendres passat a Milà (Itàlia), a l’edat de 84 anys.

En l’article d’opinió, Miquel de Moragas i Spà repassa el llegat intel·lectual de l’italià, especialment durant l’etapa més acadèmica, “abans de convertir-se en una gran figura literària intel·lectual” i recorda algunes trobades amb ell, per motius universitaris a l’entorn de les ciències socials i les humanitats, però també de l’art, l’arquitectura i el disseny.

“Mediador amb els corrents intel·lectuals europeus, la seva influència a Catalunya va ser decisiva en el plantejament dels estudis culturals i de la comunicació i, per tant, de les nostres facultats de ciències socials i humanitats.”

Accés a l’article:

MORAGAS I SPÀ, Miquel de (2016): “‘Andiamo’ a la Rambla (article d’opinió de Miquel de Moragas i Spà)” [En línia]. Ara, 20 de febrer [edició digital]; 21 de febrer [edició en paper].

Fotografia: fragment de la portada del llibre d’Umberto Eco Número Cero (Barcelona: ed. Lumen, 2015).

El investigador Miquel de Moragas i Spà recuerda Umberto Eco en un artículo de opinión en el periódico Ara

Con el título “'Andiamo’ a la Rambla”, Moragas i Spà reflexiona sobre la trayectoria humanista del semiólogo Umberto Eco, en un artículo en el que habla de su influencia en los estudios de comunicación y cultura a lo largo del siglo XX, sus visitas a Barcelona, y como durante la década de los 70 dio apoyo a manifiestos impulsados por intelectuales catalanes, en favor de la democracia. También señala su influencia en los sectores de la crítica de arte, el diseño y la arquitectura en Barcelona

Bellaterra, 21–02–2016. El profesor emérito del Departamento de Medios, Comunicación i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) y fundador y primer director del InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, esboza el perfil académico del humanista, semiótico y escritor Umberto Eco, que murió el viernes pasado, en Milá (Italia), a la edad de 84 años.

En el artículo de opinión, Miquel de Moragas i Spà repasa el legado intelectual del italiano, especialmente durante la etapa más académica, “antes de convertirse en una gran figura literaria intelectual” y recuerda algunos encuentros con él, por motivos universitarios entorno a las ciencias sociales y las humanidades, pero también del arte, la arquitectura y el diseño.

“Mediador con las corrientes intelectuales europeas, su influencia en Cataluña fue decisiva en el planteamiento de los estudios culturales y de la comunicación y, por tanto, de nuestras facultades de ciencias sociales y humanidades.”

Acceso al artículo:

MORAGAS I SPÀ, Miquel de (2016): “‘Andiamo’ a la Rambla (article d’opinió de Miquel de Moragas i Spà” [En línia]. Ara, 20 de febrero [edición digital]; 21 de febrero [edición en papel].

Fotografía: fragmento de la portada del libro de Umberto Eco Número Cero (Barcelona: Editorial Lumen, 2015).