Presentació del nou segell editorial “Studies” (Héroes de Papel / OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), l’11 de desembre, a les 18h, en sessió virtual

El nou segell editorial és una iniciativa de l’editorial especialitzada Héroes de Papel i l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC). La directora de la col·lecció és la investigadora de l’InCom-UAB, directora de l’OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC i professora de la UVic/UCC, Ruth Sofia Contreras Espinosa. Entre setembre i desembre de 2020 han sortit publicats els quatre primers volums de la col·lecció.

Bellaterra / Sevilla, 07-12-2020. El proper divendres 11 de desembre, de les 18h a les 19h, se celebrarà la presentació virtual del nou segell editorial “Studies”. Es tracta d’una iniciativa fruit de l’acord entre l’especialitzada en videojocs Héroes de Papel i l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Vic / Universitat Central de Catalunya (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC).

L’acte comptarà amb l’obertura a càrrec del periodista, professor associat de la Universidad de Sevilla i responsable d’Edició i premsa d’Héroes de Papel, Isaac López Redondo, i la directora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC) i professora de la UVic-UCC Ruth Sofia Contreras Espinosa. També està prevista la intervenció dels autors dels quatre primers volums de la col·lecció “Studies”: Emiliano Labrador (Everis), autor del llibre El uso del color en los videojuegos; Flavio Escribano (GECON, Fundación Iberoamericana del Conocimiento), autor d’Homo Alien. Videojuego y gamificación para el próximo hacer cognitivo; Paula Velasco (llicenciada en Comunicació Audiovisual i Belles Arts i doctora en Filosofia), coautora juntament amb Antonio Flores Ledesma d’Ideological Games. Videojuego e ideología; i Antonio César Moreno (professor en el Departament de Relacions Internacionals i Història Global de la Universidad Complutense de Madrid i de Secundària), coautor amb Alberto Venegas Ramos de l’obra Videojuegos y conflictos internacionales.

L’acte se celebrarà en línia, a causa de la pandèmia de la covid-19, i es podrà seguir a través de Facebook (http://tiny.cc/studiesfb) i de YouTube (http://tiny.cc/studiesyoutube).

L’objectiu d’aquesta col·laboració, iniciada l’any 2018 gràcies a un acord firmat entre ambdues entitats, és l’edició de llibres sobre videojocs d’autors i autores de l’àmbit hispà. Per a la directora de l’InCom-UAB Amparo Huertas Bailén “es tracta d’una iniciativa que aposta per publicar textos sobre videojocs, des del rigor científic, però sense oblidar el seu aspecte més divulgatiu, per poder arribar tant al sector acadèmic com també al col·lectiu fan”.

Col·lecció “Studies”:

Labrador, Emiliano (2020): El uso del color en los videojuegos. Sevilla: Héroes de Papel / OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC), col·lecció Studies. ISBN: 978-84-120311-2-6.

Escribano, Flavio (2020): Homo Alien. Videojuego y gamificación para el próximo hacer cognitivo. Sevilla: Héroes de Papel / OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC), col·lecció Studies. ISBN: 978-84-120311-1-9.

Velasco Padial, Paula; Flores Ledesma, Antonio (2020): Ideological Games. Videojuego e ideología. Sevilla: Héroes de Papel / OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC), col·lecció Studies. ISBN: 978-84-120311-3-3.

Venegas Ramos, Alberto; Moreno Cantano, Antonio César (2020): Videojuegos y conflictos internacionales. Sevilla: Héroes de Papel / OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC), col·lección Studies. ISBN: 978-84-120311-4-0.