Publicada al Portal de la Comunicació (InCom-UAB) la primera part d’una Lliçó sobre Umberto Eco

Tanius Karam, de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México (UACM), ha escrit el text “La ‘obra abierta’ de Umberto Eco o el ‘superhombre de la teoría de comunicación’”, publicat a l’apartat de Lliçons al Portal de la Comunicació de l’InCom-UAB

Bellaterra, 24–05–2016. Es tracta de la primera part d’una Lliçó dedicada al professor italià mort recentment. En aquest text, disponible en castellà, l’investigador Tanius Karam ens parla de l’Umberto Eco dedicat a la comunicació social. La segona part, que es publicarà properament, s’endinsarà en la literatura, l’estètica i la semiòtica de la recepció. L’extens treball i coneixement d’Eco era impossible incloure’l en un sol text; per això, en aquesta ocasió, vam optar per la fórmula de dos lliuraments.

Com pot comprovar-se, el títol de la Lliçó, “La ‘obra abierta’ de Umberto Eco o el ‘superhombre de la teoría de comunicación’”, és una picada d’ullet a dues de les seves obres. En al·lusió de la primera, Karam vol prendre distància de les lectures que redueixen l’obra d’Eco a un estructuralisme rígid. Amb la segona, l’investigador de la UACM ens recorda que els codis de l’humor no li eren aliens a Eco, a aquest espècie de “superteòric” que sembla que ho ha vist tot, ho sap tot i teoritza de manera exhaustiva sobre tot.

Per a més informació:

KARAM, Tanius (2016): “La ‘obra abierta’ de Umberto Eco o el ‘superhombre de la teoría de comunicación’” [En línia]. Portalcomunicacion.com (InCom-UAB) [Bellaterra], maig. ISSN: 2014-0576

Publicada en el Portal de la Comunicación (InCom-UAB) la primera parte de una Lección sobre Umberto Eco

Tanius Karam, de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México (UACM), ha escrito el texto “La ‘obra abierta’ de Umberto Eco o el ‘superhombre de la teoría de comunicación’”, publicado en el apartado de Lecciones en el Portal de la Comunicación del InCom-UAB

Bellaterra, 24–05–2016. Se trata de la primera parte de una Lección dedicada al profesor italiano recientemente fallecido. En este texto, disponible en castellano, el investigador Tanius Karam nos habla del Umberto Eco dedicado a la comunicación social. La segunda parte, que se publicará próximamente, se adentrará en la literatura, la estética y la semiótica de la recepción. El extenso trabajo y conocimiento de Eco era imposible abarcarlo en un solo texto; de ahí que, en esta ocasión, optáramos por la fórmula de dos entregas.

Como puede comprobarse, el título de la Lección, “La ‘obra abierta’ de Umberto Eco o el ‘superhombre de la teoría de comunicación’”, es un guiño a dos de sus obras. Con la alusión de la primera, Karam quiere tomar distancia de las lecturas que reducen la obra de Eco a un estructuralismo rígido. Con la segunda, el investigador de la UACM nos recuerda que los códigos del humor no le eran ajenos a Eco, a esa especie de “super-teórico” que parece lo ha visto todo, sabe de todo y teoriza de manera exhaustiva sobre todo.

Para más información:

KARAM, Tanius (2016): “La ‘obra abierta’ de Umberto Eco o el ‘superhombre de la teoría de comunicación’” [En línea]. Portalcomunicacion.com (InCom-UAB) [Bellaterra], mayo. ISSN: 2014-0576