Amparo Huertas Bailén coordina un monogràfic sobre gènere i comunicació a REDES.COM

El número 11 de la revista científica REDES.COM inclou un monogràfic titulat “Género y/en Comunicación” [“Gènere i/en Comunicació”]. Amparo Huertas Bailén, investigadora de l’InCom-UAB, ha estat la responsable de coodinar-lo

Bellaterra, 20–11–2015. Amparo Huertas Bailén, investigadora del InCom-UAB, ha estat l’encarregada de coordinar el monogràfic “Género y/en Comunicación” [“Gènere i/en Comunicació”], recollit al número 11 de la revista REDES.COM. El text de presentació, amb el títol “Herta Herzog como antídoto” [“Herta Herzog com a antídot”], està escrit per Amparo Huertas Bailén i el text de l’editorial, “La agenda oculta: resistencias del patriarcado a la investigación en comunicación” [“L’agenda oculta per les resistències del patriarcat a la investigació en comunicació”], per Lucía Benítez (Universidad de Cádiz), també forma part de l’InCom-UAB.

La publicació reuneix sis articles, procedents d’equips d’investigació ubicats a diferents països (Argentina, Brasil, Espanya, Portugal), motiu pel qual ofereix una excel·lent panoràmica sobre les tendències d’estudi en matèria de gènere. En un d’ells, Denise Cogo, també membre de l’InCom-UAB, participa en qualitat de segona autora.

El material reunit posa a sobre la taula, una vegada més, l’excel·lència d’un pensament consolidat crític davant la societat heteropatriarcal i els estereotips de gènere. Sobre la representació mediàtica, es recullen dues investigacions. La primera tracta sobre la participació de Conchita Wurst al festival d’Eurovision i la segona, sobre el discurs publicitari que les revistes portugueses dirigides als homes elaboren a l’entorn de la masculinitat. Un tercer article aborda les pràctiques de participació de les dones en dos barris populars de Córdoba (Argentina). Amb una perspectiva clarament feminista, un dels textos analitza la trajectòria d’“Enredadas Mujeres”, programa d’una ràdio lliure de la ciutat de València (Espanya) i, des de la ciutat de Santa Maria, a Rio Grande do Sul-Brasil, ens arriba una anàlisi de l’ús de Facebook per part del moviment Marcha das Vadias (Marxa de les Putes). Per últim, un dels treballs s’introdueix en l’àrea dels videojocs.
REDES.COM és una revista científica internacional editada pel Núcleo Multimedia e Internet de la Universidad de Brasilia (Brasil) i el Grupo Interdisciplinario de Estudios en Comunicación, Política y Cambio Social (COMPOLITICAS) de la Junta de Andalucía (Espanya). La publicació va néixer com a anuari d’investigació l’any 2001. Francisco Sierra Caballero es l’editor, Lucía Benítez (Universidad de Cádiz) és la directora i Daniela Favaro Garrossini (Universidade de Brasilia) és la subdirectora.

Per a més informació:

Revista REDES.COM, número 11 (2015)

Amparo Huertas Bailén coordina un monográfico sobre género y comunicación en REDES.COM

El número 11 de la revista científica REDES.COM incluye un monográfico titulado “Género y/en Comunicación”. Amparo Huertas Bailén, investigadora del InCom-UAB, ha sido la responsable de su coordinación

Bellaterra, 20–11–2015. Amparo Huertas Bailén, investigadora del InCom-UAB, ha sido la encargada coordinar el monográfico “Género y/en Comunicación”, recogido en el número 11 de la revista REDES.COM. El texto de presentación, con el título “Herta Herzog como antídoto”, está firmado por Amparo Huertas Bailén y el texto del editorial, “La agenda oculta: resistencias del patriarcado a la investigación en comunicación”, por Lucía Benítez (Universidad de Cádiz), que también forma parte del InCom-UAB.

La publicación reúne seis artículos, procedentes de equipos de investigación ubicados en diferentes países (Argentina, Brasil, España, Portugal), por lo que ofrece una excelente panorámica sobre las tendencias de estudio en materia de género. En uno de ellos, Denise Cogo, también miembro del InCom-UAB, participa en calidad de segunda autora.

El material reunido pone sobre la mesa, una vez más, la existencia de un consolidado pensamiento crítico frente a la sociedad heteropatriarcal y los estereotipos de género. Sobre la representación mediática, se recogen dos investigaciones. La primera trata acerca de la participación de Conchita Wurst en el festival de Eurovision y la segunda, sobre el discurso publicitario que las revistas portuguesas dirigidas a los hombres elaboran en torno a la masculinidad. Un tercer artículo aborda las prácticas de participación de las mujeres en dos barrios populares de Córdoba (Argentina). Con una perspectiva claramente feminista, uno de los textos analiza la trayectoria de “Enredadas Mujeres”, programa de una radio libre de la ciudad de Valencia (España), y, desde la ciudad de Santa Maria, en Rio Grande do Sul-Brasil, nos llega un análisis del uso de Facebook por parte del movimiento Marcha das Vadias (Marcha de las Putas). Por último, uno de los trabajos se introduce en el área de los videojuegos.

REDES.COM es una revista científica internacional editada por el Núcleo Multimedia e Internet de la Universidad de Brasilia (Brasil) y el Grupo Interdisciplinario de Estudios en Comunicación, Política y Cambio Social (COMPOLITICAS) de la Junta de Andalucía (España). La publicación nació como anuario de investigación en el año 2001. Francisco Sierra Caballero es el editor, Lucía Benítez (Universidad de Cádiz) es la directora y Daniela Favaro Garrossini (Universidade de Brasilia) es la subdirectora.

Para más información:

Revista REDES.COM, número 11 (2015)