La ACUP y la Fundación “la Caixa” publican el dosier resultante del ciclo “Sentido y valor de las humanidades en el siglo XXI”, con la participación del InCom-UAB

La investigadora Marta Civil i Serra va participar al grup de treball sobre continguts mediàtics i valors humanístics, amb propostes concretes de futur sobre els processos d’aprenentage a l’entorn de les competències informacionals i mediàtiques per fomentar una ciutadania crítica.

 

Bellaterra / Barcelona, 13-10-2020. L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i la Fundació “la Caixa” han publicat el dossier final resultant del cicle “Sentit i valor de les humanitats al segle xxi”, celebrat entre el 10 d’abril de 2019 i el 22 de gener de 2020, al Palau Macaya de Barcelona, sota la coordinació científica del professor emèrit i síndic de la Universitat de Girona Joan Manuel del Pozo.

La investigadora de l’InCom-UAB Marta Civil i Serra havia estat invitada pels organitzadors a participar al grup de treball del seminari “Els continguts mediàtics, els processos d’internet i els valors humanístics”, del tercer bloc temàtic del cicle dedicat a propostes de futur, que es va celebrar el 30 d’octubre de l’any passat. Civil i Serra va aportar la seva línia de treball sobre polítiques educatives i va reivindicar una assignatura transversal sobre alfabetització informacional i mediàtica, no només en l’ensenyament obligatori, sinó també al llarg de la vida, i que podria ser impartida per graduats en comunicació.

El dossier resultant del cicle “Sentit i valor de les humanitats al segle xxi” planteja cinc reptes principals (cal promoure el gust per la lectura en totes les etapes de l’ensenyament; el sistema educatiu pot contribuir a fer front al nou repte ètic de la sostenibilitat; cal donar suport a la unitat del coneixement i trencar la dicotomia entre la ciència i la tecnologia i les humanitats; cal encetar un debat a l’entorn dels models de participació ciutadana; cal afavorir la creativitat) i set propostes concretes (construir un nou ciutadà digital; afavorir el compromís en favor de la sostenibilitat; promoure a l’escola les condicions que afavoreixen la creativitat; reduir l’excés de la burocràcia en el sistema educatiu; incidir en la distribució i la predistribució; fomentar els valors inequívocament humanistes; i desenvolupar un codi penal amb alta sensibilitat social).

 

Accés al dossier:

Pozo, Joan Manuel del (dir. Científic) (2020): Dossier Cicle “Sentit i valor de les humanitats al segle XXI”. Barcelona: Palau Macaya – Obra Social “la Caixa”/ Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP).

 

Darrera publicació de Marta Civil i Serra sobre alfabetització informacional i mediàtica:

Civil i Serra, Marta (2019): «Els graduats en comunicació: quin rol poden jugar en l’ensenyament de la competència informacional i mediàtica a les escoles?«, a Recoder, Maria José, ed.: Com formar ciutadans crítics? Alfabetització informacional i mediàtica [En línia]. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), col·lecció InCom-UAB Publicacions, núm. 18, pàg. 106-124. ISBN 978-84-120344-3-1. ddd.uab.cat/record/213105.

 

Notícia relacionada:

Notícia – Web InCom-UAB (08–11–2019): “Marta Civil i Serra, membre del grup de treball sobre continguts mediàtics i valors humanístics (ACUP/Obra Social “la Caixa”)”

 

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles. Ver aviso legal y política de cookies