Publicada una ressenya de l’obra ‘Culturas indígenas: investigación, comunicación y resistencias’ a la revista ‘Perifèria’

La ressenya analitza les principals aportacions d’aquesta obra col·lectiva, editada per Amparo Huertas Bailén i Maria Luna i publicada a la col·lecció InCom-UAB Publicacions l’any 2018. L’obra forma part d’un projecte finançat per la Fundació Autònoma Solidària (UAB) al curs 20152016.

Bellaterra, 25-06-2020. Júlia Farràs Marginedas, Júlia Olarieta-Domingo i Rut Mestre Sasal, estudiants del Màster d’Antropologia i Etnografia de la Universitat de Barcelona (UB), signen una ressenya en el darrer número de Perifèria, revista de recerca i formació en antropologia, corresponent a juny 2020, del llibre Culturas indígenas: investigación, comunicación y resistencias, editat per les investigadores de l’InCom-UAB Amparo Huertas Bailén i Maria Luna i publicat a la col·lecció d’eBooks InCom-UAB Publicacions, l’any 2018. L’obra forma part del projecte Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d’Amèrica Llatina”, finançat per la Fundació Autònoma Solidària (UAB) al curs 2015–2016.

Per a Júlia Farràs Marginedas, Júlia Olarieta-Domingo i Rut Mestre Sasal, la rellevància “rau en la centralitat que les autores atorguen als subjectes i interlocutors comuns que comparteixen: els pobles indígenes. Més enllà de les fronteres disciplinàries, les contribucions que integren aquest llibre permeten apropar-se a les realitats d’aquests pobles situant-los en el centre del procés d’investigació o de transformació social”.

La revista Perifèria és una iniciativa dels doctorands i doctorandes del Departament d’Antropologia Social i Cultural de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i compta amb el suport del programa de doctorat d’aquest departament. Segons l’equip editorial de la revista, “el projecte va néixer de la necessitat de conèixer eficaçment la investigació generada tant dels/les doctorands/es, com del professorat i altres investigadors i investigadores”. Té una periodicitat semestral i es publica cada 20 de juny i el 20 de desembre, des de l’any 2004.

Accés a l’article:

Farràs Marginedas, Júlia; Olarieta-Domingo, Júlia; Mestre Sasal, Rut (2020): Ressenya de “Culturas indígenas: investigación, comunicación y resistencias” d’Amparo Huertas i Maria Luna” [En línia]. Perifèria, revista de recerca i formació en antropologia, volum 25, núm. 1 (2020), pàgs. 291-298. https://doi.org/10.5565/rev/periferia.762

Accés al llibre ressenyat:

Huertas Bailén, Amparo; Luna Maria (2018): Culturas indígenas: investigación, comunicación y resistencias [En línia]. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): InCom-UAB Publicacions, num. 16. ISBN: 978-84-948252-0-0.