Razón y Palabra

Revista científica de comunicación, originalmente fue creada en el ámbito de investigación académica en el Tecnológico de Monterrey, campus Estado de México. Actualmente se publica desde el Observatorio de Comunicación (OdeCom) de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, dentro del sello Editorial Razón y Palabra a cargo del profesor Octavio Islas, Ph.D., fundador del proyecto general., dedicada a los estudios de comunicología. Se publica en forma cuatrimestral. Razón y Palabra es un espacio digital plural, integrador, abierto, tolerante, no lucrativo y ajeno a intereses políticos o partidistas de cualquier índole, cuya misión es contribuir a la generación del conocimiento productivo para la comunicología posible.

Radio Journal: International Studies in Broadcast & Audio Media

The Radio Journal is committed to high-quality, diverse research in the arena of radio and sound media, from broadcast to podcast and all in between. We look for articles that explore the production, circulation and reception of radio and creative soundwork, addressing historical and contemporary issues in sound-based journalism and media studies from a wide range of national and transnational perspectives.

Questions de communication

Questions de communication est publiée avec le soutien du Centre de recherche sur les médiations (Université de Lorraine). Dans le cadre du projet Ques2ComSO, la revue est aussi financée avec le soutien du Fonds national pour la science ouverte.

Questiones publicitarias

Questiones Publicitarias es una revista universitaria de carácter internacional (especialmente iberoamericana), cuyo objetivo es dar a conocer las investigaciones científicas sobre comunicación y publicidad. Su cobertura temática se ciñe a las cuestiones relacionadas con el área de conocimiento de comunicación audiovisual y publicidad. El público al que se dirige son los académicos, los investigadores y los profesionales de dicha área.

Question/Cuestión

Question/Cuestión es una revista científica arbitrada que edita el Instituto de Investigaciones en Comunicación (IICom) de la Facultad de Periodismo y Comunicación Social de la Universidad Nacional de La Plata (Buenos Aires, Argentina).

Quarterly Review of Film and Video

Quarterly Review of Film and Video publishes critical, historical, and theoretical essays, book reviews, and interviews in the area of moving image studies including film, video, and digital imagery studies. Our scope is international and interdisciplinary. Contributions from diverse critical, theoretical, and historical perspectives are welcome.

Quarterly Journal of Speech

The Quarterly Journal of Speech (QJS) is a peer-reviewed publication of the National Communication Association. QJS publishes original scholarship and book reviews that take a rhetorical approach to diverse texts, discourses, and cultural practices through which public beliefs, norms, identities, institutions, affects, and actions are constituted, empowered, enacted, and circulated. Rhetorical scholarship traverses and mobilizes many different intellectual, archival, disciplinary, and political vectors, traditions, and methods, and QJS seeks to honor and engage such differences. 

Quaderns del CAC

Quaderns del CAC és una publicació científica adreçada al sector audiovisual i editada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya. De periodicitat semestral, la revista pretén reflectir i debatre des de Catalunya els grans temes de la comunicació i la cultura audiovisual.

Public Relations Review

The Public Relations Review is the oldest journal devoted to articles that examine public relations in depth, and commentaries by specialists in the field. Most of the articles are based on empirical research undertaken by professionals and academics in the field. In addition to research articles and commentaries, The Review publishes invited research in brief, and book reviews in the fields of public relations, mass communications, organizational communications, public opinion formations, social science research and evaluation, marketing, management and public policy formation.

Public Relations Journal

The Public Relations Journal, published quarterly by the Public Relations Society of America (PRSA), is an open-access, peer-reviewed electronic research journal facilitating the transfer of knowledge from the educational community to the professional community.

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles. Ver aviso legal y política de cookies