Icono 14

La revista ICONO 14 proporciona un espacio de reflexión y difusión de trabajos científicos cuya temática y contenidos aborden la comunicación en sus distintas áreas bajo la perspectiva de las Tecnologías de la Información y Comunicación, y muy especialmente de las tecnologías emergentes, aplicadas a diversos campos del conocimiento, mediante investigación básica o aplicada, experimental, descriptiva o epistemológica. Desde el año 2003, y periodicidad semestral, ha publicado más de 600 artículos en español y/o inglés, disponibles de forma gratuita y con acceso abierto. Dirigida a la comunidad de investigadores nacionales e internacionales, sigue un riguroso proceso de revisión doble ciego, y cuenta con prestigiosos expertos en su comité editorial y comité científico.

Human Technology

Investigating the human role in existing and emerging technologies.

Continually evolving information and communication technologies (ICTs) touch nearly every aspect of contemporary life. Development of these modern technologies is closely intertwined with human practices and social innovations. The human–technology interaction and the human role in various technologies require constant investigation—investigation that is, by nature, highly interdisciplinary and multidisciplinary and human focussed. Human Technology is a scholarly online journal that provides an outlet for this kind of essential research and scientific discussion.

Howard Journal of Communications 

The Howard Journal of Communications is a quarterly journal that publishes original and current research papers focusing on ethnicity and culture as they interact with communication. The purpose of the journal is to serve as a forum for researchers as well as policy and decision makers who seek to use research as the frame for social awareness and change. The journal has a strong history of providing space and voice for persons and ideas that would otherwise be silenced. The journal invites work that makes important contributions in its focus areas. These may include a variety of topics such as gender, ethnic representations in the media, interracial issues, cultural resistance, and much more. The journal welcomes a variety of methodologies, both quantitative and qualitative. All papers go through a process of rigorous blind reviews by top scholars in the field.

Historical Journal of Film, Radio and Television

The Historical Journal of Film, Radio and Television is an international and interdisciplinary journal concerned with the history of the audio-visual mass media from c.1900 to the present. It explores the institutional and ideological contexts of film, radio and television, analyses the evidence produced by the mass media for historians and social scientists, and considers the impact of mass communications on political, social and cultural history.

Historia y comunicación social

Trabajos sobre los fenómenos de la comunicación en las sociedades humanas desde el punto de vista diacrónico. Tiene una sección miscelánea con artículos sobre Historia Contemporánea, Historia del Pensamiento y fundamentalmente Historia de los Medios de Comunicación.

Hipertext.net

Hipertext.net es una publicación académica de Acceso Abierto (Open Access) creada y promovida por el Área de Documentación de Medios y Formatos Digitales del Departamento de Comunicación de la Universitat Pompeu Fabra. Forma parte del complejo de actividades del Grupo de Investigación en Documentación Digital y Comunicación Interactiva (DigiDoc), grupo reconocido por la UPF y a su vez parte de la Unidad de Investigación en Periodismo y Documentación Digital de la UPF reconocido por la Generalitat de Catalunya. El ámbito temático de Hipertex.net lo constituye la intersección entre Documentación Digital y Comunicación Interactiva, bien en el contexto de la World Wide Web y las Publicaciones Digitales o bien en el contexto de la comunicación social en general.

Advertising & Society Quarterly

Advertising & Society Quarterly (ASQ), the successor to Advertising & Society Review, is a scholarly journal devoted entirely to advertising and its relationship to society, culture, history, and the economy. Published quarterly online, ASQ features articles, essays, interviews, roundtable discussions, and other scholarship relevant to a broad, interdisciplinary audience interested in advertising.

grafica

La misión es generar un conjunto de materiales que, en forma de documentos científicos, permitan acercar el trabajo del diseño al campo empírico y lo alejen de las prácticas fundamentadas en las experiencias individuales y a menudo poco reproducibles por terceros. Por ello, se pretende construir un espacio, en este caso y metafóricamente, un espacio gráfico de evidencias científicas que permitan un progreso tanto intelectual como profesional hacia el diseño gráfico. Consideramos el diseño gráfico como una actividad que está muy presente en la sociedad y por tanto es una actividad que de manera silenciosa produce una fuerte influencia en ella. En este sentido, vemos los productos del diseño como formas de comunicación entre las personas, entre las organizaciones y las personas, y es por ello que consideramos el diseño gráfico como un sistema articulado de signos de comunicación intencional que requiere una especial atención.

Global Media Journal – Global Editions

Coupled with revolution in the field of information and communication technologies, globalization could bring phenomenal changes in the field of Mass Communication globally. The journal is keen in capturing the major developments in the media industry that is growing vertically and horizontally. Global Media’s impact in the border less societies is equally immense.  The journal encourages seminal studies of media on the society and cultures cutting across economics of class, gender, age, region and religion.

Global Media Journal – African Edition

The African Edition of Global Media Journal is maintained by the Journalism Department of Stellenbosch University in the Western Cape province of South Africa. It was launched in October 2007. It is advised by an editorial board of prominent International Communication scholars from throughout the world and publishes peer-reviewed research papers, professional articles, and book reviews.

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles. Ver aviso legal y política de cookies