La dificultat de detectar les addiccions al mòbil i a les xarxes socials. Entrevista a Marc Masip

L’OCC InCom-UAB entrevista Marc Masip, psicòleg expert en addicions a les tecnologies i divulgador social. Marc Masip, nascut a Barcelona el 1987, és psicòleg expert en addicions, sobretot a les provocades per l’ús indegut de les tecnologies i telèfons mòbils, que poden arribar a afectar greument les pautes de conducta de les persones que les pateixen. Atén l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) a la seu de l’hospital de dia de l’Instituto Psicológico Desconecta, que va crear l’any 2012, a Barcelona, i que es complementa amb un ambulatori i una escola, amb aules amb grups reduïts d’alumnes d’ESO i Batxillerat que per la seva addicció no poden seguir una formació reglada. Gràcies a aquest programa terapèutic aprenen a fer un bon ús del mòbil, amb una dieta digital saludable, i una educació tutoritzada per poder seguir el curs.