«Personal Media and Everyday Life. A Networked Lifeworld», RASMUSSEN, Terje (2014)

 

LibrosSociología de la comunicación

Año publicación: 2014
Autor: Terje, RASMUSSEN

Palgrave Pivot

This book argues that the plethora of new genres, apps and services in digital personal media must be understood historically and sociologically, and insists that sociology, media and communication theory can provide insight beyond surveys on media use and effects. It introduces key terms like 'personal media', 'personalisation' and the 'lifeworld' in order to embed current media use in a proper historical context and theoretical framework. Theorists like McLuhan, Goffman, Habermas, Luhmann, Bauman, de Certeau and Foucault are discussed to indicate the formative power of personal media in daily life. This book argues that mass communication models will not do in examining the use of personal media. Key communication theories are discussed along with the concepts of skills, social capital and social network.

+info:
http://www.palgrave.com/page/detail/Personal-Media-and-Everyday-Life/?K=9781137446459

Deja un comentario

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles. Ver aviso legal y política de cookies