VIII CONGRÉS INTERNACIONAL DE RECERCA EN COMUNICACIÓ · SOCIETAT CATALANA DE COMUNICACIÓ

Inicio: 05/06/2025 Fin: 06/06/2025

Entidad Organizadora:

Societat Catalana de Comunicació

Localización:

Barcelona

Modalidad:

hybrid

El VIII Congrés proposa especialment la reflexió i la recerca al voltant dels reptes de la comunicació en l’era de la intel·ligència artificial. Així, el Congrés crida a la presentació de comunicacions en les següents àrees temàtiques:

  • Intel·ligència artificial en el context comunicatiu (mitjans de comunicació, publicitat, relacions públiques, comunicació corporativa…)
  • Reptes per a la distribució i monetització de continguts en l’era digital: regulació, problemes, oportunitats i estratègies de vells i nous actors
  • OTT, confluències i divergències en la distribució de continguts audiovisuals a través de la TDT i la banda ampla
  • Mitjans de servei públic: funcions i reptes en l’entorn digital i multiplataforma
  • Formats emergents i noves narratives en els llenguatges audiovisuals, dins i fora dels mitjans tradicionals
  • Estudis d’audiència, recepció i estratègies algorítmiques de recomanació
  • Ètica i deontologia de la comunicació

A més, el Congrés accepta comunicacions en aquestes altres àrees temàtiques:

  • Comunicació i conflictes bèl·lics
  • Comunicació de les organitzacions i de crisi
  • Comunicació política
  • El català als mitjans de comunicació: presència i consum
  • Comunicació i educació
  • Publicitat i màrqueting: transformacions i reptes
  • Estudis de relacions públiques
  • Gabinets de comunicació i agències informatives
  • Comunicació corporativa i gestió de la reputació
  • Estudis de gènere (feminismes, LGTBI+, queer…)
  • Comunicació local i mitjans de proximitat
  • Història del periodisme i la comunicació. Estudis de Periodística
  • Periodisme especialitzat (de dades, científic, esportiu, econòmic, internacional, cultural…)
  • Informació, política i polarització
  • Metodologies de recerca en comunicació
  • Experiències d’innovació docent en comunicació
  • Teories de la comunicació i opinió pública
  • Disseny periodístic i infografia
  • Fotoperiodisme, com a objecte d’estudi i com a pràctica periodística

Call For

Fin: 16/05/2025