El VIII Congrés proposa especialment la reflexió i la recerca al voltant dels reptes de la comunicació en l’era de la intel·ligència artificial. Així, el Congrés crida a la presentació de comunicacions en les següents àrees temàtiques:
- Intel·ligència artificial en el context comunicatiu (mitjans de comunicació, publicitat, relacions públiques, comunicació corporativa…)
- Reptes per a la distribució i monetització de continguts en l’era digital: regulació, problemes, oportunitats i estratègies de vells i nous actors
- OTT, confluències i divergències en la distribució de continguts audiovisuals a través de la TDT i la banda ampla
- Mitjans de servei públic: funcions i reptes en l’entorn digital i multiplataforma
- Formats emergents i noves narratives en els llenguatges audiovisuals, dins i fora dels mitjans tradicionals
- Estudis d’audiència, recepció i estratègies algorítmiques de recomanació
- Ètica i deontologia de la comunicació
A més, el Congrés accepta comunicacions en aquestes altres àrees temàtiques:
- Comunicació i conflictes bèl·lics
- Comunicació de les organitzacions i de crisi
- Comunicació política
- El català als mitjans de comunicació: presència i consum
- Comunicació i educació
- Publicitat i màrqueting: transformacions i reptes
- Estudis de relacions públiques
- Gabinets de comunicació i agències informatives
- Comunicació corporativa i gestió de la reputació
- Estudis de gènere (feminismes, LGTBI+, queer…)
- Comunicació local i mitjans de proximitat
- Història del periodisme i la comunicació. Estudis de Periodística
- Periodisme especialitzat (de dades, científic, esportiu, econòmic, internacional, cultural…)
- Informació, política i polarització
- Metodologies de recerca en comunicació
- Experiències d’innovació docent en comunicació
- Teories de la comunicació i opinió pública
- Disseny periodístic i infografia
- Fotoperiodisme, com a objecte d’estudi i com a pràctica periodística