InfoAdex 2019: la publicitat digital supera a la de la televisió

 

OCC-InCom-UAB

Infoadex, empresa de referència pel que fa al control e investigació del sector publicitari a Espanya, ha presentat l’”Estudio de la Inversión Publicitària en España 2020” el passat 19 de febrer. El patrocinador d’aquesta edició ha estat IKI Media. En total, durant l’any 2019, es va registrar una inversió publicitària de 13.145,6 milions d’euros, amb un decreixement del 0,6%.

Nova classificació: Mitjans controlats i mitjans estimats

Un dels aspectes que més crida l’atenció té a veure amb qüestions metodològiques. A aquesta edició es distingeix entre mitjans controlats i mitjans estimats (en lloc de mitjans convencionals i no convencionals). Aquesta distinció es fa a partir de com s’obtenen les dades. Mitjans controlats són aquells les dades dels quals són controlades diàriament per Infoadex i, en el cas dels mitjans estimats, la informació disponible és aquella que el mercat aporta.

La resta de novetats metodològiques tenen a veure, sobretot, amb l’ampliació de focus d’atenció. Per exemple, s’incorpora la publicitat nativa, els aeroports a partir de Promedios en l’àmbit de publicitat exterior, així com noves cadenes de ràdio. Aquest és el cas de Flaix FM i Flaixbac. A més a més, també es consolida l’estudi de les xarxes socials. A l’entorn digital, Infoadex controla Facebook, Instagram, Youtube i Twitter, amb la idea d’incorporar pròximament Linkedin i TikTok.

Segueix llegint: OCC-InCom-UAB

Vistas:

191