Participació a la III Jornada sobre Ètica Periodística

Aquest divendres 1 de desembre membres de l’InCom-UAB participen a la III Jornada sobre Ètica Periodística. L’acte es desenvoluparà durant tot el matí (comença a les 09.30 h.) a la seu a Barcelona del Col·legi de Periodistes de Catalunya. Aquesta és una trobada anual, consolidada como espai de debat sobre qüestions ètiques d’actualitat, que organitza el Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Consell de la Informació de Catalunya i les onze universitats catalanes.

Amparo Huertas, Luiz Peres Neto i Celina Navarro presenten la ponència “La formació en ‘comunicació inclusiva’ als estudis universitaris: obstacles i propostes d’actuació”. La jornada es divideix en tres blocs temàtics: Tecnologia, Anàlisi i Gènere, i Exercici del Periodisme. La participació de l’equip de l’InCom està prevista a l’inici del segon bloc.

Huertas, Peres i Navarro explicaran el projecte “Diàleg Brasil-Espanya per a la innovació docent en comunicació inclusiva: diagnòstic i propostes d’actuació a partir de la investigació acció”, desenvolupat entre 2021 i 2023 amb el suport del Fons de Solidaritat de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquest és un projecte de cooperació interuniversitària, coordinat des de l’Institut de la Comunicació-Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) en col·laboració amb l’Escola Superior de Propaganda i Màrqueting de Brasil (ESPM-São Paulo).

Aquest estudi mostra una universitat que evita parlar dels conflictes. Ara bé, les raons són molt diverses, des de falta de temps en les planificacions docents fins la percepció de no tenir el coneixement suficient per tractar segons quins temes, sense descuidar que també pot donar-se cert desinterès. Per tant, fer front a aquest problema implica treballar en moltes direccions. Per tal de contribuir en aquest sentit, hem publicat el llibre “Idees per abordar la comunicació inclusiva als estudis universitaris de comunicació”. Disponible en català, castellà i portuguès en accés obert al Dipòsit Digital de Documents de la UAB (https://ddd.uab.cat/record/284252?ln=ca).

Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes; Josep Carles Rius, president del Consell de la Informació de Catalunya, i Josep Lluís Micó, degà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL, seran les persones encarregades d’inaugurar la jornada. L’acte estarà moderat per la vice-degana del Col·legi de Periodistes, Núria de José.

Es necessària inscripció prèvia.