Àmplia participació de l’InCom-UAB al III Congrés Internacional de Recerca en Comunicació (SCC-IEC), que se celebrarà el 26 de juny, de manera virtual

Tres membres del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya (2017 SGR 760), participaran a aquest esdeveniment acadèmic. Es tracta de Marta Civil i Serra (InCom-UAB), membre del Comitè científic i organitzador del congrés; i de Zaharia González Romo (UViC/UCC) i Javier Callejo (UNED), que hi participaran en qualitat de ponents.

Bellaterra, 22–06–2020. El III Congrés Internacional de Recerca en Comunicació, organitzat per la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’Institut d’Estudis Catalans (SCC-IEC), se celebrarà el 26 de juny de manera virtual, i comptarà per a aquesta edició amb una àmplia participació de l’InCom-UAB.

D’una banda, la investigadora de l’InCom-UAB i vicepresidenta de la SCC-IEC Marta Civil i Serra, n’és membre del comitè científic i organitzador. De l’altra, la investigadora Zahaira González Romo presentarà una comunicació amb Francesc Bes Llop (UVic-UCC) titulada “Moda de lujo sostenible e influencers ¿Estrategias de comunicación digital o greeenwashing?” i Javier Callejo presentarà, amb Covadonga Fernández (UNED), la comunicació “Blockchain: la recomposición de la relación entre periodismo y audiencia”

El congrés acollirà un total de 49 comunicacions, elaborades per 78 autors i autores procedents de Catalunya, Andalusia, Aragó, Extremadura, Madrid, Múrcia, Navarra, País Valencià, Brasil, Colòmbia i Portugal.

El programa començarà a les 9h del matí, amb la sessió inaugural a càrrec del president de l’IEC Joandomènec Ros i el president de la SCC-IEC Sergi Cortiñas, que donaran pas a la conferència “Una comunicació responsable i de qualitat sense perspectiva de gènere?” de la vicedegana de Comunicació i Participació de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació (Universitat de València) Dolors Palau.

A continuació, entre les 10.15h i les 13.45 se celebraran les tres primeres sessions de comunicacions, dedicades a Cinema (sessió 1); Gènere i mitjans de servei públic (sessió 2); i Covid-19 i comunicació científica (sessió 3).

El congrés es rependrà a les 14.45h, amb la sessió dedicada a Comunicació política (sessió 4); seguida per la sessió sobre Publicitat, màrqueting i relacions públiques (sessió 5), on s’impartiran les comunicacions de Zahaira González Romo i Francesc Bes Llop, i també de Javier Calleja i Covadonga Fernández; Història del Periodisme (sessió 6); i Formats emergents i noves narratives audiovisuals (sessió 7). La cloenda se celebrarà a les 19.30h, a càrrec del secretari de la Societat Catalana de Comunicació, Frederic Pahisa.

És la primera vegada que el congrés se celebra de forma virtual, a causa de la pandèmia de la covid-19. Això ha provocat que no es puguin celebrar sessions paral·leles i que la durada del congrés sigui més llarga de l’habitual, per permetre que els ponents presentin les seves intervencions i, a continuació, hi hagi temps per les preguntes que els congressistes els puguin fer en línia, durant cada sessió.

Per a més informació:

Programa general del congrés

Programa de les comunicacions (per sessions)