La investigadora Maria Luna s’incorpora oficialment al Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2014/SGR-01594)

Maria Luna, doctora en Continguts de Comunicació a l’Era Digital per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), és membre del grup consolidat de recerca coordinat per Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, des d’octubre del 2016

Bellaterra, 12–12–2016. Maria Luna, professora associada a la Fundació Tecnocampus (Universitat Pompeu Fabra), s’ha incorporat al Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2014/SGR-01594), coordinat per Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB. La data de la seva incorporació és el 13 d’octubre del 2016. Aquest grup va rebre el reconeixement de Grup Consolidat de Recerca per part de la Generalitat de Catalunya per al període 2014–2016 .

Maria Luna ha realitzat el seu doctorat al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i es va llicenciar en Comunicació Social (Periodisme) per la Universidad del Valle (Colòmbia). Les seves línies d’especialització principals són: documental, espai i conflicte; assaig audiovisual; narratives audiovisuals, i indústries creatives.

Maria Luna ha estat col·laborant regularment amb l’InCom-UAB durant els últims anys. Actualment, per exemple, participa en el projecte d’investigació “Religió i consum mediàtic a contextos postmigratoris, la mirada de les dones musulmanes procedents del Magreb a Catalunya” (2015 RELIG 00016), que va rebre finançament a la convocatòria d’Ajuts a projectes de recerca en matèria de diversitat religiosa —Direcció General d'Afers Religiosos (Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge – Generalitat de Catalunya) i Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)—.

El Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) va ser fundat pel catedràtic Miquel de Moragas i Spà, i ha estat reconegut com a grup de recerca consolidat ininterrompudament des de la seva creació l’any 1997. Miquel de Moragas i Spà va deixar la direcció del grup al desembre del 2013, coincidint amb el seu nomenament com catedràtic emèrit.

Fotografia: Maria Luna, en un workshop de l’InCom-UAB, celebrat a Bellaterra, el mes de desembre de 2015 (copyright: Maria Camila Ardila Peña, InCom-UAB).

La investigadora Maria Luna se incorpora oficialmente al Grupo Internacional de Estudios sobre Comunicación y Cultura (2014/SGR-01594)

Maria Luna, doctora en Contenidos de Comunicación en la Era Digital por la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), es miembro del grupo consolidado de investigación coordinado por Amparo Huertas Bailén, directora del InCom-UAB, desde octubre de 2016

Bellaterra, 12–12–2016. Maria Luna, profesora asociada en la Fundació Tecnocampus (Universitat Pompeu Fabra), se ha incorporado al Grupo Internacional de Estudios sobre Comunicación y Cultura (2014/SGR-01594), coordinado por Amparo Huertas Bailén, directora del InCom-UAB. La fecha de su incorporación es el 13 de octubre de 2016. Este grupo recibió el reconocimiento de Grupo Consolidado de Investigación por parte de la Generalitat de Catalunya para el periodo 2014–2016.

Maria Luna ha realizado su doctorado en el Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) y se licenció en Comunicación Social (Periodismo) por la Universidad del Valle (Colombia). Sus líneas de especialización principales son: documental, espacio y conflicto; ensayo audiovisual; narrativas audiovisuales, e industrias creativas.

Maria Luna ha estado colaborando regularmente con el InCom-UAB durante los últimos años. Actualmente, por ejemplo, participa en el proyecto de investigación “Religió i consum mediàtic a contextos postmigratoris, la mirada de les dones musulmanes procedents del Magreb a Catalunya” [“Religión y consumo mediático en contextos post-migratorios, la mirada de las mujeres musulmanas procedentes del Magreb en Cataluña”] (2015 RELIG 00016), que recibió financiación en la convocatoria de Ayudas a proyectos de investigación en materia de diversidad religiosa —Dirección General de Asuntos Religiosos (Departamento de Gobernación, Administraciones Públicas y Vivienda – Generalitat de Catalunya) y Agencia de Gestión de Ayudas Universitarias y de Investigación (AGAUR)—.

El Grupo Internacional de Estudios sobre Comunicación y Cultura (InCom-UAB) fue fundado por el catedrático Miquel de Moragas i Spà, y ha sido reconocido como grupo de investigación consolidado ininterrumpidamente desde su creación en el año 1997. Miquel de Moragas i Spà dejó la dirección del grupo en diciembre de 2013, coincidiendo con su nombramiento como catedrático emérito.

Fotografía: Maria Luna, en un workshop del InCom-UAB, celebrado en Bellaterra, en diciembre de 2015 (copyright: Maria Camila Ardila Peña, InCom-UAB).