OCC InCom-UAB - Pàgina 16 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Recomanacions sobre el tractament informatiu de les persones migrades i refugiades (CAC, 2021)

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha elaborat unes recomanacions sobre el tractament informatiu de les persones migrades i refugiades als mitjans de comunicació. El document, que actualitza un de previ de l’any 2002, té com a objectiu reconèixer i valorar la diversitat, evitar l’estigmatització i la reproducció d’estereotips i prejudicis, i donar elements que facilitin una informació acurada dels problemes socials. Han participat en l’elaboració del document la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual, la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Institut Europeu de la Mediterrània. Així com les del Col·legi de Pedagogs …

Llegir més

Precarietat laboral i ètica periodística: condicions de treball i deontologia professional a Catalunya. Laura Fanals, 2021

Consulta document (a partir del 25-07-2021) : https://repositori.upf.edu/handle/10230/46511   Director/a: Rodríguez Martínez, Ruth, 1976- Departamento/Instituto: Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació Fecha de defensa: 26-01-2021 Palabras clave: Periodisme; Comunicació; Mitjans; Ètica; Deontologia; Precarietat; Condicions laborals; Catalunya; Journalism; Communication; Media; Ethics; Precariousness; Wworking conditions; Catalonia Materia(s): 316 – Sociología. Comunicación Páginas: 970 p. Aquesta tesi analitza la relació entre unes condicions laborals precàries i l’actitud dels periodistes que treballen a Catalunya davant dels dilemes deontològics de la professió. A partir de la definició integral de precarietat d’autors com Neilson i Rossiter (2006), Brophy i de Peuter (2007), i Ross (2009), que no només tenen en compte els salaris sinó també factors com la inestabilitat, el grau de satisfacció o l’estat anímic dels …

Llegir més

Sindicalisme Periodístic. 130 anys d’activisme laboral i professional en el periodisme català

Llibre Sindicalisme Periodístic, editat pel Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC). 130 anys d’activisme laboral i professional en el periodisme català. Aquest projecte ha comptat amb el suport del departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat. L’autoria del llibre és diversa, ja que els diferents capítols han estat redactats per persones que han participat o que han estudiat els períodes o els aspectes que s’hi tracten. Amb aquest projecte, l’SPC pretén donar a conèixer la feina feta per molts companys i companyes des dels primers inicis d’organització professional a finals del segle XIX. …

Llegir més

Tendències en màrqueting 2021

Per Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) Immersos en plena pandèmia de la covid-19, de la qual encara no n’hem sortit, el Col·legi de Màrqueting i de la Comunicació de Catalunya va dedicar la primera sessió del cicle “El mirador indiscret” d’aquest any 2021 a dibuixar les previsions i tendències per als propers dotze mesos en l’àmbit del màrqueting i la comunicació. L’objectiu era respondre a un doble repte: com poden sortir enfortides les marques d’aquesta situació tant atípica, marcada per la crisi de la covid-19, i al mateix temps aprofitar l’expansió de la digitalització i el teletreball per posicionar-se …

Llegir més

Paco Poch (2020), de Gabriela Zea Nadal

Un llibre escrit per Gabriela Zea Nadal, sobre Paco Poch, productor i distribuidor. A l’obra es parla de la trajectòria de Paco Poch al cinema documental. “En el libro, Gabriela Zea Nadal entrevista a cineastas como Isaki Lacuesta, José Luis Guerin o Lluís Galter para analizar el papel que ha jugado el productor Paco Poch en la explosión del documental español contemporáneo. Además, la autora también charla con el académico Jordi Balló, uno de los artífices del Máster de Documental de Creación de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona, y con Patrick Bernabé, director del Festival Cinespaña. El volumen se abre …

Llegir més

Marc Masip: Addiccions, mòbils i xarxes socials

La dificultat de detectar les addiccions al mòbil i a les xarxes socials L’OCC InCom-UAB entrevista Marc Masip, psicòleg expert en addicions a les tecnologies i divulgador social Text i fotografia: Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) Marc Masip, nascut a Barcelona el 1987, és psicòleg expert en addicions, sobretot a les provocades per l’ús indegut de les tecnologies i telèfons mòbils, que poden arribar a afectar greument les pautes de conducta de les persones que les pateixen. Atén l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) a la seu de l’hospital de dia de l’Instituto Psicológico Desconecta, que va …

Llegir més

Cal pensar més en les audiències

Per Amparo Huertas Bailén (InCom-UAB) Debatre sobre el servei públic audiovisual és necessari. L’evolució tecnològica demana una discussió permanent, però, en el cas dels mitjans de titularitat pública, cal tenir molt en compte un altre factor molt més important. Ha estat molta la retòrica que s’ha fet servir des d’una mirada obsoleta. Ha dominat una anàlisi massa concentrada en el que hauria de ser a partir de la consideració d’unes funcions que van ser definides al segle passat a un context (social, històric, econòmic i polític) que poc té a veure amb l’actual. Potser, quan heu llegit la primera frase, …

Llegir més

Las marcas públicas de calidad en alimentación. Claves para conseguir marcas regionales fuertes. Pilar Buil (2020)

L’ús de les marques públiques de qualitat és una estratègia que facilita la identificació de la qualitat dels productes del sector alimentari. Ajuden a certificar una qualitat diferenciada i responen a una estratègia pública-privada col·laborativa que té com a finalitat aconseguir un bé comú: promoure el sector alimentari regional. En aquesta investigació hem estudiat les característiques de les 18 marques compartides de qualitat agroalimentària multiproducte de titularitat pública d’àmbit regional impulsades per les Comunitats Autònomes a Espanya. Ho fem des de la perspectiva del seu propietari, l’Administració pública, i està orientada al branding. Analitzem la naturalesa pròpia d’aquestes marques, la …

Llegir més

REACT. Manual operatiu per a activitats educatives relatives als discursos d’odi i a la construcció d’una contranarrativa (2020)

Disponible a: Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual Aquest llibre recull anàlisis sobre el discurs d’odi i activitats educatives a treballar amb el jovent per combatre el fenomen de la incitació a l’odi online i offline, en el marc de la realització del projecte REACT (reactnohate.eu). Hi participen 12 associacions i institucions de 5 estats europeus diferents -Itàlia, Espanya, Alemanya, França i Regne Unit- i està cofinançat per la Unió Europea des del programa “Rights, Equality and Citizenship”. La primera part inclou informació sobre el desenvolupament del projecte. La fase inicial va incloure la selecció i l’anàlisi, quantitativa i …

Llegir més

Llibre d’estil de Vilaweb

El llibre d’estil de VilaWeb es fonamenta en la proposta de fer servir per a la comunicació una llengua clara, feta d’ordre, de precisió, de concisió i de genuïnitat. “Aquest llibre presenta la llengua periodística d’ús habitual del diari i alhora vol contribuir a bastir un model de referència modern nacional, no pas regional, que pugui adreçar-se als lectors de tots els Països Catalans.” Amb aquesta frase, extreta de la contracoberta del Llibre d’estil (apunts d’estil a ús de VilaWeb), es pot resumir el propòsit de l’obra, que ha publicat Edicions de 1984. L’any 2006 es va elaborar una primera versió del llibre d’estil de VilaWeb, …

Llegir més

Veritat, postveritat i fake news (2020)

Autors:  Garcia del Muro Solans, Joan ; Ruiz Caballero, Carlos Miguel ; Torralba Roselló, Francesc + info: Pagès Editors Aquest llibre parla de veritats, perquè “sovint constatem que la veritat és tergiversada, ocultada i amagada per determinats interessos. I no solament en els mitjans de comunicació social, sinó també en la nostra vida quotidiana, en el marc de les nostres relacions. També observem que, en l’àgora social, circulen falses veritats, missatges enganyosos que creen un ambient tèrbol i abonen el terreny de la desconfiança”. Encara hi ha lloc, per a la veritat? Aquest llibre recull, en un únic volum, la …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies