OCC InCom-UAB - Pàgina 21 de 58 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Les multinacionals de l’entreteniment. Futbol, diplomacia, identitat i tecnologia. Xavier Ginesta Portet (2020)

+ info: Editorial UOC  SINOPSI: Redefinir els clubs de futbol com a «multinacionals de l’entreteniment» en l’època de la globalització és l’objecte d’estudi del present llibre. Aquesta obra parteix d’un estudi diacrònic de les diferents teories amb què s’ha afrontat l’anàlisi del procés de globalització de l’esport i s’endinsa en el concepte del «complex mediàtic i esportiu global». Seguidament, amb voluntat exemplificadora, es focalitza en les principals transformacions del negoci del futbol en l’inici del segle XXI: la transformació del negoci del futbol en un negoci de l’entreteniment, la transformació dels clubs en agents paradiplomàtics, la volatilització de les identitats …

Llegir més

La lluita contra la infodèmia en temps de coronavirus

Autor: Guillem Uceda i Oliver (estudiant de Comunicació Audiovisual – Universitat Autònoma de Barcelona) La crisi causada pel coronavirus (covid-19: Coronavirus Disease 2019) està comportant una sèrie de canvis tant a nivell social com cultural. Tanmateix, la pandèmia no només ha servit per generar suposades transformacions que ens conduiran a l’anomenada “nova normalitat” -terme totalment ridícul que no entrarem a valorar en aquesta crònica-, sinó que ha estat la confirmació de la proliferació de l’impacte de les notícies falses (fake news) sobretot a partir de l’ús de les xarxes socials. Per tant, “el món podria estar enfrontant no només un …

Llegir més

An exploration of artificial intelligence (AI) marketing practitioner perceptions and practices. Timothy Edward Bant, Breen (2020)

+ info: TDX La indústria de la publicitat és un punt focal interessant per discussions amb relació a la IA, ja que és una indústria emblemàtica i creativa, sovint vista com una àrea en què les màquines únicament poden copiar o donar suport però no pas idear i crear. La intel·ligència artificial (IA) és una intel·ligència exposada per màquines. En la ciència de la computació, una màquina “intel·ligent” ideal és un agent flexible i racional que percep el seu entorn i pren accions per minimitzar les seves possibilitats de succés envers un objectiu arbitrari (Russell i Norvig, 2013). Els desenvolupaments …

Llegir més

Docencia e investigación en comunicación en España. María del Mar Ramírez y Jorge Clemente (2020)

+ info: ATIC  (Descarga gratuita) Docencia e Investigación en Comunicación en España es una obra publicada en Comunicación Social, Ediciones y Publicaciones que hace un recorrido por la historia, consolidación y crecimiento de las Facultades que imparten titulaciones vinculadas a la Comunicación en España y es parte del trabajo editorial que se desarrolla desde la Asociación de Universidades con Titulaciones en Información y Comunicación (ATIC). Esta obra ofrece, por una parte, una perspectiva diacrónica que recoge el camino desarrollado en el ámbito universitario de la Comunicación a través de una contextualización histórica de las distintas Facultades; por otra, realiza una radiografía …

Llegir més

Comunicació de marca post-Covid: Ogilvy Spain, SEAT i Filmin

Per Redacció OCC InCom-UAB Quins són els reptes en comunicació de les marques en l’era post-Covid? Estem davant un nou paradigma de comunicació? Les marques s’han de mostrar adaptables i resilients? Canviaran els canals i el llenguatge adreçat als diferents targets? A la setena edició del Zoom Marques “Brands&Covid”, celebrada el 27 de maig de 2020, s’han debatut les estratègies de comunicació que s’han originat en temps de pandèmia i s’han analitzat els reptes que la covid-19 obre en comunicació. Ha estat una taula rodona online amb més de 900 assistents. Conduïda per la periodista i directora del programa Revolució …

Llegir més

Tomàs Fabregat, cap de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB)

OCC InCom-UAB entrevista Tomàs Fabregat, cap de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) Text i fotografia: Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) Tomàs Fabregat és cap de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), des de l’any 2017, i coordina un equip humà de 28 persones. Va assumir el càrrec provinent de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia de la UAB, on hi va treballar durant 15 anys, l’últim també com a cap. Part de la seva expertesa és ajudar els investigadors a difondre millor els resultats de les pròpies recerques. …

Llegir més

L’altra guerra de successió. Toni Aira Foix (2020)

+ info: Libros Catarata L’altra guerra de successió.L’hegemonia més disputada, Toni Aira Foix (2020) Si el comunista Lev Trotski va teoritzar la “Revolució Permanent” i el periodista i assessor nord-americà Sidney Blumenthal va inspirar-s’hi per parir el concepte de “Campanya Permanent”, a Catalunya, l’independentisme polític ha passat tot això per la batedora, per fer-ne una versió de butxaca: la “Competició Permanent” que fa dècades que enfronta el món convergent i el món republicà d’ERC. I tot a l’espera i coent un desenllaç (via eleccions al Parlament) que serà més que això i que decantarà la lluita per l’hegemonia independentista que, …

Llegir més

Marca i cultura, bones aliades

Per Redacció OCC InCom-UAB El patrocini cultural es ve entenen com una alternativa diferenciadora des de fa ja uns quants anys, ja que cultura i màrqueting són perfectament compatibles. Però, com pot acabar afectant la crisi de la covid-19 en el sector cultural? En aquest context, es planteja reflexionar sobre com es podrà connectar les empreses i la cultura d’ara i, molt especialment, sobre què pot aportar la indústria de la cultura a les empreses. En el webinar “El patrocini cultural, un camí de doble retorn”, organitzat per l’Asociación de Marketing de España i Ymás el 19 de maig de …

Llegir més

La relació entre consumidors i marques

Per Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) Amb la declaració de la pandèmia del coronavirus, per part de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) l’11 de març passat, s’ha iniciat un període d’emergència sanitària i social a nivell mundial que ha comportat una acció i reacció immediata de les administracions, de les empreses i també dels ciutadans, que encara continua amb un panorama futur incert. En l’àmbit empresarial, les marques s’han vist obligades a introduir canvis en la relació amb els seus consumidors, i demostrar el compromís social en un moment històric tant delicat. Però aquests canvis estratègics són temporals …

Llegir més

Aceptación Tecnológica de los Serious Games. El caso de Lego© Serious Play©. Fernando Rodríguez (2019)

+ info: TDX La present tesi doctoral planteja la importància de validar nous sistemes d’aprenentatge basats, en sistemes Gamificados, i la seva acceptació com a tecnologia d’ús. Lego © Serious Play ©, (LSP), metodologia desenvolupada per professors del MIT fa més de dues dècades reuneix totes les característiques que es necessiten per a aquest objectiu. La qüestió és saber si, utilitzant PLS-SEM, serà acceptat en una àmplia mostra d’estudiants universitaris de diferents campus de l’Estat Espanyol. Utilitzant models d’acceptació basats en el TAM2, UTAUT2 i CAN els resultats són concloents: els alumnes de Grau i Màster volen aprendre nous conceptes i …

Llegir més

Historia del doblaje catalán de los Clásicos de Walt Disney. Jorge Pérez de la Torre (2019)

+ info: TDX Aquest treball vol ser una eina de consulta amb tota la informació tècnica del doblatge al català dels Clàssics de Walt Disney. Mitjançant el testimoni de professionals en la direcció, traducció i ajust de les pel•lícules, es dibuixa la seva trajectòria històrica començant pels antecedents musicals dels anys seixanta fins a l’estrena de l’últim Clàssic en català de l’actualitat –juliol del 2019–. L’estudi de camp inclou l’elaboració de dues taules on hi figuren totes les dades tècniques recollides fins avui dia, i se n’afegeixen algunes d’interès. La recerca es centra també en vessar llum sobre els orígens del …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies