OCC InCom-UAB - Pàgina 21 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Poble gitano: informació de baixa qualitat i expansió del racisme

Per Redacció OCC InCom-UAB Els mitjans de comunicació tenen un paper cabdal en la construcció social de la realitat i, probablement, aquesta és la raó per la qual encara és fàcil trobar molts exemples que no fan altra cosa que reproduir i reforçar els estereotips i prejudicis de grups socials vulnerables, com sovint succeïx amb el poble gitano. La imatge que transmeten els mitjans de comunicació d’aquest col·lectiu, i ara també les xarxes socials, sovint es basa en un coneixement parcial, deformat i discriminatori. La tercera sessió del cicle “Imatge social de la població gitana. Com contribuir a canviar-la: estereotip …

Llegir més

Streaming Wars. Elena Neira (2020)

+ info: Planeta Libros Vivimos en la era de la televisión hiperpersonalizada, del consumo compulsivo de contenidos, del visionado en movilidad y en múltiples pantallas, de la fragmentación de audiencias y de la atención dividida, del boom de las series y de los programas fenómeno que se olvidan casi tan rápido como se consumen. La Streaming Wars es la ofensiva de varias compañías del sector del entretenimiento armadas hasta los dientes con nuevas plataformas, una selección abundante de contenidos, precios de derribo y todos los recursos necesarios para convencernos de que las necesitamos en nuestras pantallas. El nuevo dilema como espectadores será …

Llegir més

Alan Cabañas: L’editor o editora de gènere, només un primer pas

OCC InCom-UAB entrevista Alan Cabañas Barroso, periodista i màster en Direcció de Comunicació i Màrqueting. Responsable de comunicació del Centre LGTBI de Barcelona. És membre de l’equip docent del Màster en Comunciació LGTBI+ (InCom-UAB) L’InCom-UAB s’adhereix a la celebració del 28 de juny, el Dia internacional per a l’alliberament de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals Estàs d’acord amb la idea de què els col·lectius LGTBI necessiten poder trobar més referents als mitjans? Per descomptat, com molts altres col·lectius socials que pateixen discriminacions. Les persones LGTBI, especialment durant la infància i l’adolescència, necessiten referents positius que els ajudin a veure …

Llegir més

Cap a on va el periodisme? No tot s’hi val

Autora: Júlia Fabregat Serrano (estudiant de Comunicació Audiovisual– Universitat Autònoma de Barcelona) La pandèmia del coronavirus ha disparat el consum televisiu batent rècords històrics en la majoria de targets. Segons Barlovento Comunicación, el consum total del mes d’abril del 2020 és de 5 hores i 2 minuts diaris per persona, 69 minuts més que el mes d’abril de l’any passat. L’informe de Barlovento explica que, el divendres 20 de març de 2020, 12 de les 25 emissions més vistes van ser informatius. Telecinco i Antena 3 són líders en informatius diaris. Ara bé, la pregunta que ens fem es si …

Llegir més

Els videojocs aïllen o connecten?

Per Redacció OCC InCom-UAB Com ha canviat l’oci digital després de la pandèmia? El confinament ha accelerat les dinàmiques culturals de la societat hiperconnectada. Les vendes de videojocs s’han disparat i les plataformes de jocs en línia i en streaming han batut els rècords d’usuaris i connexions simultànies. La investigadora, artista i dissenyadora de jocs Mary Flanagan i l’escriptor i investigador José Luis de Vicente van conversar en streaming, el 10 de juny, sobre les noves perspectives de l’oci digital en el cicle de debats dedicats al Gameplay coincidint amb l’obertura de nou de l’exposició Gameplay, Cultura del videojoc, del …

Llegir més

Les multinacionals de l’entreteniment. Futbol, diplomacia, identitat i tecnologia. Xavier Ginesta Portet (2020)

+ info: Editorial UOC  SINOPSI: Redefinir els clubs de futbol com a «multinacionals de l’entreteniment» en l’època de la globalització és l’objecte d’estudi del present llibre. Aquesta obra parteix d’un estudi diacrònic de les diferents teories amb què s’ha afrontat l’anàlisi del procés de globalització de l’esport i s’endinsa en el concepte del «complex mediàtic i esportiu global». Seguidament, amb voluntat exemplificadora, es focalitza en les principals transformacions del negoci del futbol en l’inici del segle XXI: la transformació del negoci del futbol en un negoci de l’entreteniment, la transformació dels clubs en agents paradiplomàtics, la volatilització de les identitats …

Llegir més

La lluita contra la infodèmia en temps de coronavirus

Autor: Guillem Uceda i Oliver (estudiant de Comunicació Audiovisual – Universitat Autònoma de Barcelona) La crisi causada pel coronavirus (covid-19: Coronavirus Disease 2019) està comportant una sèrie de canvis tant a nivell social com cultural. Tanmateix, la pandèmia no només ha servit per generar suposades transformacions que ens conduiran a l’anomenada “nova normalitat” -terme totalment ridícul que no entrarem a valorar en aquesta crònica-, sinó que ha estat la confirmació de la proliferació de l’impacte de les notícies falses (fake news) sobretot a partir de l’ús de les xarxes socials. Per tant, “el món podria estar enfrontant no només un …

Llegir més

An exploration of artificial intelligence (AI) marketing practitioner perceptions and practices. Timothy Edward Bant, Breen (2020)

+ info: TDX La indústria de la publicitat és un punt focal interessant per discussions amb relació a la IA, ja que és una indústria emblemàtica i creativa, sovint vista com una àrea en què les màquines únicament poden copiar o donar suport però no pas idear i crear. La intel·ligència artificial (IA) és una intel·ligència exposada per màquines. En la ciència de la computació, una màquina “intel·ligent” ideal és un agent flexible i racional que percep el seu entorn i pren accions per minimitzar les seves possibilitats de succés envers un objectiu arbitrari (Russell i Norvig, 2013). Els desenvolupaments …

Llegir més

Docencia e investigación en comunicación en España. María del Mar Ramírez y Jorge Clemente (2020)

+ info: ATIC  (Descarga gratuita) Docencia e Investigación en Comunicación en España es una obra publicada en Comunicación Social, Ediciones y Publicaciones que hace un recorrido por la historia, consolidación y crecimiento de las Facultades que imparten titulaciones vinculadas a la Comunicación en España y es parte del trabajo editorial que se desarrolla desde la Asociación de Universidades con Titulaciones en Información y Comunicación (ATIC). Esta obra ofrece, por una parte, una perspectiva diacrónica que recoge el camino desarrollado en el ámbito universitario de la Comunicación a través de una contextualización histórica de las distintas Facultades; por otra, realiza una radiografía …

Llegir més

Comunicació de marca post-Covid: Ogilvy Spain, SEAT i Filmin

Per Redacció OCC InCom-UAB Quins són els reptes en comunicació de les marques en l’era post-Covid? Estem davant un nou paradigma de comunicació? Les marques s’han de mostrar adaptables i resilients? Canviaran els canals i el llenguatge adreçat als diferents targets? A la setena edició del Zoom Marques “Brands&Covid”, celebrada el 27 de maig de 2020, s’han debatut les estratègies de comunicació que s’han originat en temps de pandèmia i s’han analitzat els reptes que la covid-19 obre en comunicació. Ha estat una taula rodona online amb més de 900 assistents. Conduïda per la periodista i directora del programa Revolució …

Llegir més

Tomàs Fabregat, cap de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB)

OCC InCom-UAB entrevista Tomàs Fabregat, cap de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) Text i fotografia: Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) Tomàs Fabregat és cap de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), des de l’any 2017, i coordina un equip humà de 28 persones. Va assumir el càrrec provinent de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia de la UAB, on hi va treballar durant 15 anys, l’últim també com a cap. Part de la seva expertesa és ajudar els investigadors a difondre millor els resultats de les pròpies recerques. …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies