OCC InCom-UAB - Pàgina 24 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Pero, ¿qué le hace la música a mi cerebro? Jordi A. Jauset (2020)

+ info: Letrame. Grupo Editorial. + info: Jordi A. Jauset Publyedy fue la agencia en la que el autor tuvo su primer contacto con la publicidad. Fundada por su padre y tío, a finales de la década de los 40, colaboró en ella contratando inserciones publicitarias para los cines y medios (prensa y radio). Sin embargo, sus inquietudes profesionales siguieron posteriormente otros caminos asumiendo diversas responsabilidades directivas en la Corporación de Radio y Televisión Española en Cataluña, en la Generalitat de Catalunya y en el Consell de l’Audiovisual de Catalunya. Esta dilatada experiencia profesional ha sido acompañada por la docencia …

Llegir més

Sobre la publicitat personalitzada

Per Amparo Huertas Bailén (InCom-UAB) La publicitat individualitzada (Behavioral Advertising) consisteix en la màxima targetització de l’audiència. Els canvis tecno-socials han permès el progressiu desplaçament des de consums culturals massius fins consums personalitzats, després de diversos, successius i inevitables processos de segmentació dels públics amb la multiplicació de l’oferta de continguts. Quan entrem a un web, anem acumulant al nostre historial de cerques “cookies” que donen compte de la nostra activitat. La suma de la informació de totes les “cookies”, les acumulades per nosaltres i per la resta de gent, acaben dibuixant perfils individuals de consumidors que, alhora, permeten la …

Llegir més

Covid-19: Informació o infoxicació?

Per Redacció OCC InCom-UAB Informar en temps de pandèmia no és fàcil i més amb una situació d’excepcionalitat quan hi ha un confinament de la població on tothom s’ha convertit en un potencial emissor de continguts. El Col·legi de Periodistes de Catalunya, el passat 3 de març, va fer un exercici d’autocrítica sobre la cobertura informativa del coronavirus, en el debat “El virus de la por”. Estem tots infectats informativament parlant? La necessitat d’estar informats minut a minut, permanentment connectats, ens beneficia o ens satura? Estem malalts de sensacionalisme? Fins a quin punt els mitjans de comunicació són responsables de …

Llegir més

Diari AVUI, 1976-2009. Entre el somni i l’agonia. Maria Favà Compta (2017)

+ info: Editorial Meteora “Aquesta història del diari AVUI està escrita en primer persona del plural, amb el testimoni de qui escriu i de moltes altres persones que van treballar-hi, que el van dirigir o que hi van posar diners. També hi ha hores d’hemeroteca a Ca l’Ardiaca i la reinterpretació d’alguns dels papers vells que ha sabut guardar Montserrat Rius. Però el gruix és testimoni oral. I com que està basat en la memòria i en les vivències de les persones, potser trobareu que és subjectiu. Massa apassionat. Doncs sí, i què? Els periodistes fa segles que reflexionem sobre …

Llegir més

Cooperatives de consum agroecològic de plataforma. Ricard Espelt Rodrigo (2018)

+ info: TDX Aquesta tesi doctoral tracta de l’impacte transformador que les tecnologies de la informació i la comunicació generen en l’àmbit del cooperativisme en l’era de la societat xarxa i de com reestructuren el funcionament de les organitzacions que en formen part per mitjà d’una plataforma digital. Aquest nou cooperativisme de plataforma té en els comuns digitals un instrument d’infraestructura tecnològica afí als valors que el defineixen i, possiblement, un instrument essencial per a l’escalabilitat. La recerca se centra a estudiar l’encaix de les cooperatives de consum en l’espai de la promoció del desenvolupament econòmic i social local -per mitjà …

Llegir més

23 dies de desembre Anatomia d’una absència inesperada. Marc Amat (2019)

+ info: Angle Editorial  Obra guanyadora del III Premi de Periodisme Literari UAB El 3 de desembre una dona de 31 anys desapareix. Potser ha marxat de casa, buscant una vida diferent; potser s’ha barallat amb la parella; potser aquella tristesa que arrossega últimament s’ha agreujat en un instant fatal. Vint-i-tres dies després —dies i nits de trasbals, d’angoixa i de suposicions—, el misteri de la desaparició de Rosa Vilardell es resol en el fons d’un barranc del Berguedà.      

El Yo en serie: variaciones identitarias en el drama televisivo contemporáneo norteamericano. Raquel Crisóstomo Gálvez (2019)

+ info: TDX Esta investigación persigue aproximarse a las distintas formas, variantes, matices y consecuencias de la narración subjetiva, identitaria, en el drama norteamericano contemporáneo de la tercera edad de oro. El objetivo consiste en realizar una taxonomía de identidades (con sus miradas y elementos recurrentes), formas de identificación del sujeto con más presencia en la ficción contemporánea en la época de crecimiento de la denominada quality tv y se estudia la percepción de la ficción sobre sí misma; así como los puntos de contacto de estas identidades en otras narrativas audiovisuales como el videojuego.

Más allá de la pantalla. Prácticas fílmicas politizadas, colectivas, autogestionadas y de transformación social en Barcelona (2011-2018). Claudia Gabriela Vargas Serpa (2019)

+ info: TDX.CAT La presente investigación pretende abordar la relación entre cine y activismo. Más concretamente, la manera en que estos dos elementos se han articulado en la actual coyuntura -tras la última crisis económica y sus consecuentes protestas sociales-, en el marco de la ciudad de Barcelona. Proyectos que, adoptando diversas modalidades, coinciden en la voluntad de prescindir, lo más posible, de los mecanismos comerciales o institucionales a la hora de elaborar, distribuir o exhibir materiales fílmicos. Proponiendo, al tiempo, contenidos críticos, independientes, contrainformativos y de denuncia. ¿Cómo nacen? ¿Cuál es su conexión con los referentes del pasado? ¿Cómo …

Llegir més

Com es fan les pel·lícules. Sidney Lumet (2019)

+ info: Viena Edicions Una masterclass de cinema, d’un dels grans directors de tots els temps. Què pot fer que un director esculli un guió, mentre en rebutja molts d’altres? Com es pot mantenir l’estat d’ànim d’un actor o una actriu que ha repetit una escena dramàtica més d’una vintena de vegades? Com es prepara una escena exterior amb un centenar d’extres i diversos vehicles que topen al mig de la ciutat? Què pot fer un director per acontentar els productors sense perjudicar la pel·lícula? Des del primer assaig fins a la projecció final, aquest llibre fa un repàs detallat de cadascun dels processos de la filmació d’una …

Llegir més

La transposició de la Directiva europea de serveis audiovisuals

Per Amparo Huertas Bailén (InCom-UAB)   El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i la Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra (BSM-UPF) van organitzar la Jornada “Cap a una nova regulació audiovisual. La transposició de la Directiva europea de serveis audiovisuals” el passat 28 de febrer a l’auditori de la BSM-UPF.     La Directiva (UE) 2018/1808 del Parlament Europeu i del Consell, del 14 de novembre de 2018, va modificar la Directiva 2010/13/UE sobre la prestació de serveis de comunicació audiovisual. Aquesta s’ha de traspassar a l’ordenament jurídic espanyol abans del 19 de setembre del 2020. Estem …

Llegir més

Descarrega inici llibre: Salir en los medios (Miquel Peralta, 2019)

+ info: Libros de Cabecera Salir en los medios es una misión obligatoria para la mayoría de empresas, ya sea para difundir sus productos o servicios, dar a conocer sus resultados corporativos, mantenerse en contacto con su comunidad o para dar información en posibles crisis reputacionales. La pregunta que se formulan muchos empresarios, emprendedores o responsables de comunicación es por qué es tan difícil salir en los medios o qué deben hacer cuando les contactan. Y la pregunta diaria de los medios es qué informaciones han llegado a sus redacciones que sean noticiables y que tengan interés para su público. …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies