OCC InCom-UAB - Pàgina 58 de 58 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

“Els reptes del mitjans audiovisuals en llengua catalana” Mercè Corretja i Torrens, Mercè Teodoro i Peris, Iñigo Urrutia i Libarona (2015)

“Els reptes del mitjans audiovisuals en llengua catalana”, publicat a principis de 2105, recull les ponències presentades a la taula rodona “Els reptes dels mitjans audiovisuals en llengua catalana”, que va tenir lloc el dimecres 26 de novembre de 2014 i que van organitzar conjuntament l’Institut d’Estudis Autonòmics i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya. + info: http://presidencia.gencat.cat/web/.content/ambits_actuacio/desenvolupament_autogovern/iea/Publicacions/IEA/llibres_col_IEA/IEA_95.pdf

“El relat polític. Els missatges audiovisuals a les campanyes electorals d’Iniciativa per Catalunya Verds (1988-2012)”, F.Xavier Ruiz i Collantes, Óliver Pérez, Pol Capdevila (2015)

En la comunicació política, els partits i els líders han de construir una identitat que els doti d’una personalitat recognoscible i, també, han d’elaborar un relat propi i diferencial que connecti amb els electors i els involucri en els projectes polítics que aquests líders i partits presenten en les conteses electorals. En un context on necessitem saber què passa en tot moment i on cada cop disposem de més recursos per accedir a aquesta informació amb immediatesa, el relat polític passa de ser merament una eina de comunicació tàctica i transitòria a esdevenir una guia estratègica per a la definició …

Llegir més

“Dones de ràdio: Les primeres locutores de Catalunya”, Sílvia Espinosa (2014)

Un llibre d’històries i biografies apassionants sobre dones reals que cal recordar. El text va acompanyat de 100 imatges: fotografies i anuncis de l’època. Fa 90 anys, el 14 de novembre de 1924, Ràdio Barcelona inicià les seves emissions i, al cap d’un temps, van aparèixer emissores de ràdio arreu de Catalunya: Terrassa, Reus, Sabadell, Tarragona, Badalona, Girona, Lleida, Vilanova i la Geltrú, Manresa… Aquest llibre vol situar a la categoria que es mereixen les primeres locutores radiofòniques del nostre país, dones que van contribuir de manera decisiva a fer de la ràdio un mitjà de comunicació popular. Amb elles …

Llegir més

“Historia de la Comunicación Corporativa en Cataluña”, Kathy Matilla (ed.) (2015)

La comunicación corporativa no solo tiene una vida muy corta en nuestro país sino que, en líneas generales, posee unos orígenes bastante difusos, como se describe en este libro, y que se remontan a principios de la década de los años ochenta, es decir, a hace solo tres decenios atrás, y de hecho no toma cuerpo hasta que, a finales del pasado siglo xx, se crea la asociación de directivos de comunicación Dircom en Madrid (1992) y, ya adentrados en el siglo xxi, nace Dircom Catalunya en el Principado (2007). Un periodo de tiempo tan escaso no permite la perspectiva …

Llegir més

“La polivalencia periodística de las agencias de noticias. El caso de la ACN y los de EFE, EP, AFP y ANSA”, Guillem Sànchez Marín (2016)

En el presente estudio se radiografían las virtudes y defectos de la polivalencia periodística. Para ello, se analizan los perfiles profesionales de los redactores de las tres principales agencias de noticias presentes en Cataluña (España) a través de una comparativa entre la plantilla multidisciplinar de la Agència Catalana de Notícies (ACN) y las especializadas de EFE y Europa Press (EP), en las cuales permanece la división de oficios tradicional: redactores, fotógrafos y operadores de cámara. La eficiencia económica de la primera empresa depende de esta fórmula multitarea, que puede obstaculizar la capacidad de sus periodistas para informar de forma adecuada, …

Llegir més

Història de la televisió a Catalunya. Josep M. Baget i Herms (1984)

(Ressenya de María Corominas, 1995). La televisió és un dels objectes d’estudi privilegiats pels investigadors de la comunicació a Catalunya que hi treballen, sobretot, des de la perspectiva de l’estruccura i les polítiques. La joventut -encara que ben relativa- del mitja, la rapidesa i la complexitat de les transformacions que experimenta, la seva incidencia social i la seva visibilitat són alguns dels factors que contribueixen a explicar que els estudis i les reflexions sobre aquest medi s’hagin orientat de forma molt oreferent a analitzar-ne el present i preveure’n -o projectar-neel futur, tot deixant-ne el passat en una segona posició. La …

Llegir més

Guia per als mitjans audiovisuals d’aspectes sanitaris relacionats amb la seguretat dels pacients (2016)

+ info: Guia per als mitjans audiovisuals d’aspectes sanitaris relacionats amb la seguretat dels pacients Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), un pacient és aquella persona que rep una atenció sanitària. S’entén per atenció sanitària aquells serveis rebuts per persones o comunitats amb la finalitat de promoure, mantenir, vigilar o restablir la salut. En aquest sentit, quan un pacient rep atenció sanitària, el que vol és sentir-se segur i els professionals de la salut treballen per oferir un servei d’assistència segur, efectiu i eficient. Per aquest motiu, la comunicació i col·laboració estreta entre pacients, familiars i professionals sanitaris és …

Llegir més

El tractament de la prostitució i el tràfic d’éssers humans amb finalitat d’explotació sexual (2017)

+ info: Ajuntament de Barcelona  El document que us presentem ha estat elaborat per professionals de la comunicació i impulsat per l’Agència ABITS de l’Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC). L’any 2006 el Consell Plenari de l’Ajuntament va aprovar el Pla ABITS per a l’abordatge integral del fenomen de la prostitució a la ciutat i per a la col·laboració en la lluita contra el tràfic d’éssers humans1 amb finalitat d’explotació sexual (definida per llei com una forma de violència masclista). L’Agència ABITS va ser creada a l’efecte de desplegar aquest Pla. El 28 …

Llegir més

Recomanacions als mitjans audiovisuals sobre el tractament informatiu de la mort per suïcidi (2016)

+ info: Recomanacions als mitjans audiovisuals sobre el tractament informatiu de la mort per suïcidi D’acord amb les definicions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), el suïcidi és l’acte de matar-se deliberadament. La temptativa de suïcidi (o autolítica) és aquell acte pel qual un individu es causa a si mateix una lesió o un dany que no provoca la mort, qualsevol que sigui el grau d’intenció letal. Segons dades de l’OMS, cada 40 segons, una persona es lleva la vida al món. L’OMS i l’Organització de les Nacions Unides (ONU) insten des de l’any 1996 a desenvolupar polítiques de …

Llegir més

L’ús de la Realitat Virtual a la publicitat. Casos pràctics

Per Alba Navarro Peribáñez (estudiant de Sociología a la Universitat Autònoma de Barcelona) La jornada Zoom Marques VR. Casos d’èxit de Realitat Virtual en la comunicació de marques, organitzada pel Cluster Audiovisual de Catalunya el 10 de novembre de 2016, va reunir ponents de diversas empreses, Visyon 360, Antaviana Films i Metropolitana. El Cluster Audiovisual de Catalunya Cluster Audiovisual de Catalunya, conjuntament amb Foment del Treball, va organitzar el passat 10 de novembre la Jornada Zoom Marques VR. Casos d’èxit de Realitat Virtual en la comunicació de marques. La sessió, que se emmarca dins del programa Digital & Media Forum, …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies