Textualidades mediáticas, nou volum de la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB)

Coordinada pels investigadors brasilers Bruno Leal, Carlos Alberto Carvalho i Geane Alzamora, l’obra és el desè volum de la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB), dirigida per les investigadores de l’Institut Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo

Bellaterra, 30–03–2016. L’Editorial UOC i l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) acaben de publicar, a la seva col·lecció Atlántica de Comunicación, l’obra col·lectiva Textualidades mediáticas, coordinada pels investigadors de la Universidad Federal de Minas Gerais de Brasil Bruno Leal, Carlos Alberto Carvalho i Geane Alzamora, i pròleg del professor emèrit de la Universidad Complutense de Madrid Gonzalo Abril.

L’objectiu de l’obra és reflexionar sobre textualitats com a maneres per conèixer i investigar les realitats socials. Segons els seus coordinadors, cal tenir en compte que: “Un text (escrit, audiovisual…), més enllà de les seves propietats internes i els seus fets semiòtics, està connectat de manera àmplia al que és social, temporal i cultural. Després de remarcar la centralitat dels textos en la investigació de les ciències humanes, aquesta obra desenvolupa una àmplia reflexió ―seguint Focault― a l’entorn dels mitjans com a dispositius, problema que sorgeix quan els mitjans s’observen al marge dels jocs de poder de la societat”.

Format per un total de vuit capítols, Textualidades mediáticas és el desè volum de la col·lecció de l’Editorial UOC Atlántica de Comunicación, que compta amb la participació de l’InCom-UAB, i és dirigida per Denise Cogo (Escola Superior de Propaganda e Marketing-ESPM, São Paulo i InCom-UAB) i Amparo Huertas Bailén (InCom-UAB). A més a més de Bruno Leal, Carlos Alberto Carvalho, Geane Alzamora, i Gonzalo Abril, també hi participen, en qualitat d’autors, Elton Antunes, Carlos Jáuregui, Rennan Marfa, Joana Ziller, Carlos d’Andréa, Carlos Camargos Mendonça, Paulo Bernarod Ferreria Vaz, Graziela Mello Vianna, Humberto Santos, Carlos Falci, Bruno Guimarães.Martins i Nísio Teixeira.

Títols anteriors:
La creación está en el aire: juventudes, política, cultura y comunicación, d’Alexandre Barbalho
El ciberacontecimiento: producción y semiosis, de Ronaldo Henn
Periodismo e imaginarios. Brasil, más allá de lo tropical y lo sensual, de Maria Badet
Hip-Hop, cultura y participación. La visibilidad de la juventud de las periferias urbanas, de Rosana Martins
Los cambios en el mundo del trabajo del periodista, de Roseli Figaro; pròleg i epíleg de José Marques de Melo
Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro, de Pedro Russi
Etnopaisajes en las metrópolis brasileñas. Migración, comunicación y sentimiento de pertinencia, de Sofia Cavalcanti Zanforlin
Cine diaspórico iberoamericano. Fronteras, itinerarios y transculturalismo, Rafael Tassi Teixeira
Game Over. Juegos Electrónicos y violencia, Lynn Rosalina Gama Alves

Per a més informació:

Editorial UOC

Textualidades mediáticas, nuevo volumen de la colección Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB)

Coordinada por los investigadores brasileños Bruno Leal, Carlos Alberto Carvalho y Geane Alzamora, la obra es el décimo volumen de la colección Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB), dirigida por las investigadoras del Instituto Amparo Huertas Bailén y Denise Cogo

Bellaterra, 30–03–2016. La Editorial UOC y el Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) acaban de publicar, en su colección Atlántica de Comunicación, la obra colectiva Textualidades mediáticas, coordinada por los investigadores de la Universidad Federal de Minas Gerais de Brasil Bruno Leal, Carlos Alberto Carvalho y Geane Alzamora, y prólogo del profesor emérito de la Universidad Complutense de Madrid Gonzalo Abril.

El objetivo de la obra es reflexionar sobre textualidades como formas para conocer e investigar las realidades sociales. Según sus coordinadores, hay que tener en cuenta que: “Un texto (escrito, audiovisual…), más allá de sus propiedades internas y sus hechos semióticos, está conectado de modo amplio a lo social, temporal y cultural. Tras remarcar la centralidad de los textos en la investigación de las ciencias humanas, esta obra desarrolla una amplia reflexión ―siguiendo a Focault― acerca de los medios como dispositivos, para acabar destapando la trama del mediacentrismo, problema que surge cuando los medios se observan al margen de los juegos de poder de la sociedad”.

Formado por un total de ocho capítulos, Textualidades mediáticas es el décimo volumen de la colección de la Editorial UOC Atlántica de Comunicación, que cuenta con la participación del InCom-UAB, y es dirigida por Denise Cogo (Escola Superior de Propaganda e Marketing-ESPM, São Paulo e InCom-UAB) y Amparo Huertas Bailén (InCom-UAB). Además de Bruno Leal, Carlos Alberto Carvalho, Geane Alzamora, y Gonzalo Abril, también participan, en calidad de autores, Elton Antunes, Carlos Jáuregui, Rennan Marfa, Joana Ziller, Carlos d’Andréa, Carlos Camargos Mendonça, Paulo Bernarod Ferreria Vaz, Graziela Mello Vianna, Humberto Santos, Carlos Falci, Bruno Guimarães.Martins y Nísio Teixeira.

Títulos anteriores:
La creación está en el aire: juventudes, política, cultura y comunicación, de Alexandre Barbalho
El ciberacontecimiento: producción y semiosis, de Ronaldo Henn
Los cambios en el mundo del trabajo del periodista, de Roseli Figaro; prólogo y epílogo de José Marques de Melo
Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro, de Pedro Russi
Game Over. Juegos Electrónicos y violencia, Lynn Rosalina Gama Alves