El grup ComRess (InCom-UAB) i el Màster en Gènere i Comunicació (UAB) organitzen una xerrada amb la comandanta Nestora Salgado, líder de la policia comunitària d’Olinalá, a l’estat de Guerrero (Mèxic), a Bellaterra, el 18 de maig a les 19h

El grup de recerca ComRess (InCom-UAB) i el Màster en Gènere i Comunicació (UAB) us inviten a una xerrada amb Nestora Salgado, policia mexicana empresonada més de dos anys per denunciar vincles entre les autoritats i la delinqüència. L’acte se celebrarà el dimecres 18 de maig, a les 19 hores, a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, al campus de Bellaterra

Bellaterra , 17–05–2016. Durant aquesta setmana estarà a Barcelona la comandanta Nestora Salgado, líder de la policia comunitària d’Olinalá, a l’estat de Guerrero, a Mèxic, a qui recentment van alliberar de presó. Considerada presa política, va estar empresonada durant dos anys i set mesos i fou declarada innocent el març passat. Havia denunciat davant d’autoritats civils i militars els vincles de membres de l’Ajuntament amb la delinqüència organitzada.

Nestora Salgado va estar empresonada en condicions de tortura a Tepic a partir del 21 d’agost de 2013, quan fou detinguda en un operatiu ordenat pel govern de l’exgovernador Ángel Aguirre Rivero.

El 5 de maig de 2015 inicià una vaga de fam de 24 dies en protesta per la violació dels seus drets i com una manera per exigir el seu alliberament. Salgado reclama que va estar a presó per denunciar l’exalcalde d’Olinalá, a l’estat de Guerrero, Eusebio González Rodríguez (actualment diputat local pel PRI), el seu síndic procurador Armando Patrón Jiménez i Ángel Aguirre Rivero.

El grupo ComRess (InCom-UAB) y el Máster en Género y Comunicación (UAB) organizan una charla con la comandanta Nestora Salgado, líder de la policía comunitaria de Olinalá, en el estado de Guerrero (México), en Bellaterra, el 18 de mayo a las 19h

El grupo de investigación Comress (InCom-UAB) y el Máster en Género y Comunicación (UAB) os invitan a una charla con Nestora Salgado, policía mexicana encarcelada más de dos años por denunciar vínculos entre las autoridades y la delincuencia. El acto se celebrá el miércoles 18 de mayo, a las 19 horas, en la Sala de Grados de la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona, en el campus de Bellaterra

Bellaterra , 17–05–2016. Durante esta semana estará en Barcelona la comandanta Nestora Salgado, líder de la policía comunitaria de Olinalá, en el estado de Guerrero, en México, a quien recientemente liberaron de prisión. Considerada presa política, estuvo encarcelada durante dos años y siete meses y fue declarada inocente en marzo pasado. Había denunciado ante autoridades civiles y militares los vínculos de miembros del Ayuntamiento con la delincuencia organizada.

Nestora Salgado estuvo encarcelada en condiciones de tortura en Tepic a partir del 21 de agosto de 2013, cuando fue detenida en un operativo ordenado por el gobierno del exgobernador Ángel Aguirre Rivero.

El 5 de mayo de 2015 inició una huelga de hambre de 24 días en protesta por la violación a sus derechos y como una manera para exigir su liberación. Salgado reclama que estuvo en prisión por denunciar al exalcalde de Olinalá, en el estado de Guerrero, Eusebio González Rodríguez (actualmente diputado local por el PRI), a su síndico procurador Armando Patrón Jiménez y a Ángel Aguirre Rivero.