Hadriel Theodoro defensa la seva tesi doctoral sobre la (in)visibilitat dels moviments poblacionals LGTBIQ+ a l’ESPM-SP (Brasil)

El 12 de febrer de 2021 Hadriel Theodoro, el qual va realitzar una estada predoctoral a l’InCom-UAB, va defensar la seva tesi doctoral en el Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Práticas do Consumo de l’Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP-Brasil). Es tracta d’un treball sobre la invisibilitat de les persones LGTBIQ+ amb experiències com a refugiades/immigrants dirigit per la investigadora Denise Cogo, també membre de l’InCom-UAB.

Bellaterra / São Paulo (Brasil), 22-02-2021. Hadriel Theodoro va obtenir el títol de doctor després de l’acte de defensa de la seva tesi doctoral Dinámicas comunicacionales de (in)visibilidad en la experiencia de refugiados/as e inmigrantes LGTBIQ+ en las ciudades de Sao Paulo y Barcelona, un projecte tutoritzat per la professora Denise Cogo en el Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Práticas do Consumo de l’Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP-Brasil). Denise Cogo és membre de l’InCom-UAB i Hadriel Theodoro va realitzar el treball de camp a Barcelona gràcies a l’obtenció d’una beca de la Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (BEPE-FAPESP), que li va permetre realitzar una estada en el nostre centre de recerca d’un any de durada el 2019.

L’acte de defensa es va desenvolupar de forma telemàtica. La comissió d’avaluació va estar formada per dos experts externs de l’ESPM-SP. En primer lloc va intervenir Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, la qual va definir el treball de Hadriel Theodoro com un exercici molt personal, en el que quedava molt ben reflectit el seu creixement com a investigador i com a persona. En segon lloc va participar Isadora Lins França, de la Universidade Estadual de Campinas (IUNICAMP, Brasil), la qual va destacar la gran aportació d’un estudi com el realitzat que aborda els moviments poblacions atenent les expressions de gènere fugint dels estereotips basats en la nació o zona geogràfica d’origen. Per part de l’ESPM, foren membres de la comissió Rosie de Melo França i Luiz Peres-Neto (aquest últim, també membre de l’InCom-UAB). Ambdós, coneixedors del treball de Hadriel Theodoro des de l’inici del seu projecte de recerca, avaluaren molt positivament la seva evolució i manera en què ha resolt el desenvolupament de l’estudi, tant la part teòrica com empírica.