L’InCom-UAB participa en l’organització d’una taula sobre comunicació i salut en el II CINCOMA

José Luis Terrón (director del Laboratori de Comunicació i Salut, SCOMLab InCom-UAB), Carmen Peñafiel (Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea) i Daniel Catalán (Universidad Carlos III de Madrid) organitzen la taula ‘La salut en portada: anàlisi i reflexió sobre la Comunicació en Salut davant la crisi santiària mundial de la Covid-19’, dins el II Congreso Internacional de Innovación en Comunicación y Medios Audiovisuales (CINCOMA).

Bellaterra / Alacant, 17-02-2021. La taula busca fer realitat la transferència i aplicació del coneixement cientificotècnic sobre Comunicació i Salut amb la finalitat de millorar les activitats de promoció de la salut pública i els serveis de salut. La crisi sanitària mundial de la Covid-19 ha demostrat a escala global la urgència d’accés a la informació científica, l’intercanvi de coneixements, dades i informació científics, el reforç de la col·laboració científica i l’adopció de decisions basades en la ciència i el coneixement per respondre les emergències mundials i impulsar la capacitat de recuperació de les societats. Qualsevol investigació que estigui relacionada amb aquests inputs serà benvinguda a aquesta taula de debat.

A més, compartirem el repte de caminar cap a la ciència oberta i col·laborativa, per això coincidim amb bastants preceptes d’UNESCO considerant que les característiques de col·laboració i inclusió de la ciència oberta permeten que nous actors socials participin activament en la producció científica, es democratitzi el coneixement, s’abordin les desigualtats sistèmiques existents i les concentracions de riquesa, coneixement i poder, i s’orienti la labor científica cap a la solució de problemes d’importància social. És el moment d’analitzar la comunicació en salut en temps de pandèmia, la solidaritat i intel·ligència col·lectiva enmig de la covid-19, els debats que imposa el confinament pel virus, les amenaces a la salut global, l’envelliment de la població, la salut mental, la trobada de la postveritat amb la veritat, la cerca de noves alternatives, els moviments antivacunes, els negacionistes i antimascaretes, la classe política enfront de la covid-19, la informació institucional en plena pandèmia, la preocupació de la ciutadania, la guerra de les vacunes, etc.

Aquesta taula de debat està dirigida a totes aquelles persones acadèmiques, professionals de la informació, expertes, científiques, investigadores, professionals de la Medicina i la Infermeria, estudiants de postgrau, etc. de l’àmbit de la Comunicació i la Salut.

Totes les persones que desitgin participar a la taula poden enviar la seva proposta fins el el 5 de setembre de 2021. La taula és virtual i es desenvoluparà el divendres 22 d’octubre de 2021, de 12.00 a 13.30 hores. El Congrés es realitzarà en sistema bimodal (presencial i en línia) entre el 19 i el 22 d’octubre de 2021 a Alacant.

Per a més informació:

Web II CINCOMA