La investigadora ha impartit un seminari, al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), coincidint amb la seva estada de recerca postdoctoral a l’InCom-UAB. El seminari ha estat presentat per la directora de l’InCom-UAB i professora titular d’aquest departament, Dra. Amparo Huertas Bailén
Bellaterra, 23-01-2018. “Metodologies d’Investigació en Comunicació, Consum i Recepció” és el títol del seminari que la Dra. Denise Cogo, professora de l’Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) de São Paulo (Brasil) i membre de l’InCom-UAB, va impartir el dimarts 11 de desembre, al matí, a la Sala de graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB). El seminari va ser presentat per la directora de l’InCom-UAB i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), Dra. Amparo Huertas Bailén.
La Dra. Cogo va introduir els aspectes essencials de la investigació en comunicació, consum i recepció en el marc dels Estudis Culturals, aportant les principals referències bibliogràfiques en la matèria. En la segona part del seminari es va parlar sobre els diferents mètodes de recerca qualitativa, com per exemple l’etnografia digital. Els professors i estudiants assistents, vinculats majoritàriament al Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat, i al Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat, van poder compartir les seves experiències i resoldre dubtes.
Denise Cogo és Professora Titular del Programa de Postgrau (Màster i Doctorat) en Comunicació i Pràctiques de Consum de l’Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM), a São Paulo (Brasil), i investigadora nivell 1 del Consell Nacional de Desenvolupament Científic i Tecnològic (CNPq). Coordinadora del Projecte de Plataforma Digital de Mitjans de Comunicació d’Immigrants de São Paulo, en col·laboració amb el Museu de la Immigració de l’Estat de São Paulo. És també investigadora associada de l’InCom-UAB i actualment realitza una estada de recerca postdoctoral a l’InCom-UAB.
Autora i coautora, entre d’altres, de les obres Guia da Diversidade Cultural e Migrações Transnacionais para Comunicadores–Migrantes no Brasil (amb Maria Badet, Bellaterra: InCom/IHU, 2013); Latino-americanos em diáspora: usos de mídias e cidadania das migrações transnacionais, RJ: Tríbia, 2012; Mídia, migrações e interculturalidade, RJ/Brasília: E-Papers/CSEM, 2006; també és coorganitzadora i autora, entre d’altres, de les obres Diásporas, migraciones, tecnologías de la comunicación e identidades transnacionales (amb Mohammed El Hajji i Amparo Huertas, Barcelona: InCom-UAB, 2012) i Migraciones transnacionales y medios de comunicación: relatos desde Porto Alegre y Barcelona (amb Amparo Huertas Bailén i Maria Gutierrez, Madrid: Los Libros de la Catarata, 2008).
Font fotografia: web Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB).
La Dra. Denise Cogo nos habla de los Estudios Culturales y la investigación cualitativa
La investigadora ha impartido un seminario, en el Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad (UAB), coincidiendo con su estancia de investigación postdoctoral en el InCom-UAB. El seminario ha sido presentado por la directora del InCom-UAB y profesora titular de este departamento, Dra. Amparo Huertas Bailén
Bellaterra, 23-01-2018. “Metodologías de Investigación en Comunicación, Consumo y Recepción” es el título del seminario que la Dra. Denise Cogo, profesora de la Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) de São Paulo (Brasil) y miembro del InCom-UAB, impartió el martes 11 de diciembre, por la mañana, en la Sala de grados de la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB). El seminario fue presentado por la directora del InCom-UAB y profesora titular del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad (UAB), Dra. Amparo Huertas Bailén.
La Dra. Cogo introdujo los aspectos esneciales de la investigación en comunicación, consumo y recepción en el marco de los Estudios Culturales, aportando las principales referencias bibliográficas en la materia. En la segunda parte del seminario se habló sobre los distintos métodos de investigación cualitativa, como por ejemplo la etnografía digital. Los profesores y estudiantes, vinculados mayoritariamente al Máster Universitario en Contenidos de Comunicació Audiovisual y Publicidad, y al Doctorado en Comunicación Audiovisual y Publicidad, pudieron compartir las experiències y resolver dudas.
Denise Cogo es Profesora Titular del Programa de Postgrado (Máster y Doctorado) en Comunicación y Prácticas de Consumo de la Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM), en São Paulo (Brasil), e investigadora nivell 1 del Consejo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico (CNPq). Coordinadora del Proyecto de Plataforma Digital de Medios de Comunicación de Inmigrantes de São Paulo, en colaboración con el Museo de la Inmigración del Estado de São Paulo. Es también investigadora asociada del InCom-UAB y actualment realiza una estancia de investigación en el InCom-UAB.
Autora y coautora, entre otras, de las obras Guia da Diversidade Cultural e Migrações Transnacionais para Comunicadores–Migrantes no Brasil (con Maria Badet, Bellaterra: InCom/IHU, 2013); Latino-americanos em diáspora: usos de mídias e cidadania das migrações transnacionais, RJ: Tríbia, 2012; Mídia, migrações e interculturalidade, RJ/Brasília: E-Papers/CSEM, 2006; también es coorganitzadora y autora, entre otras, de las obras Diásporas, migraciones, tecnologías de la comunicación e identidades transnacionales (con Mohammed El Hajji y Amparo Huertas, Barcelona: InCom-UAB, 2012) y Migraciones transnacionales y medios de comunicación: relatos desde Porto Alegre y Barcelona (con Amparo Huertas Bailén y Maria Gutierrez, Madrid: Los Libros de la Catarata, 2008)
Fuente fotografía: web Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad (UAB).