L’InCom-UAB firma un conveni amb el Consell de la Comunitat Marroquina a l’Exterior (CCME)

La Universitat Autònoma de Barcelona ha signat un conveni amb el Consell de la Comunitat Marroquina a l’Exterior (CCME) amb la mediació de l’InCom-UAB. Aquest conveni es va firmar en un acte oficial el passat 23 de juny.

El Rector de la UAB, Francisco Javier Lafuente Sancho, i el Secretar General del CCME,  Abdellah Boussouf, van signar aquest acord. A la reunió també hi van assistir Mohamed Saibari (CCME) i Amparo Huertas, directora de l’InCom-UAB.

El conveni és un mecanisme per poder col·laborar des de l’àmbit acadèmic  en l’estudi de la població marroquina a l’exterior, però també es té previst organitzar reunions per enfortir el diàleg i la trobada transnacional.

Amparo Huertas ha desenvolupat diversos projectes d’investigació sobre la comunitat migrant marroquina i la representaciò de l’islam als mitjans de comunicació. I, des de l’any 2020, aquesta línia de treball hi forma part de la Càtedra UNESCO de Comunicació, amb seu a l’InCom-UAB. Per això, l’interès de l’InCom-UAB en la firma d’aquest conveni amb el CCME.

Aquests són alguns dels seus treballs:

Amparo Huertas y José luis Terrón (2020): Pluralismo religioso en la televisión pública : estudio del caso catalán

Amparo Huertas (2020): Interreligious dialogue in public service broadcasting : a case study in Catalonia (Spain)

Amparo Huertas (2019): Presència del diàleg interreligiós a la CCMA : diagnosi i elaboració d’indicadors (Informe Final de Projecte d’investigació)

Amparo Huertas (2018): Islam and mass media consumption in post-migration contexts among women from Northern Africa in Catalonia (Spain)

Amparo Huertas y María Luna (2017): Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria