L’InCom-UAB participa en una exposició del Centre Arts Santa Mònica

Membres de l’InCom-UAB presenten dues peces en l’exposició 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?, que s’inaugura el proper 18 d’octubre en el Centre Arts Santa Mònica (Barcelona) a les 19 hores. Es tracta del vídeo Revelades (2016) i del ‘Diccionari incomplet: Guia per al reconeixement de comportaments violents’

13‒10‒2016. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) estarà present en una mostra organitzada pel Centre Arts Santa Mònica, que s’inaugurarà el 18 d’octubre de 2016 a les 19 hores i que es podrà visitar fins el 8 de gener de 2017. L’exposició, titulada 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?, està dedicada a la violència simbòlica, a aquella que és més difícil de percebre.

Amparo Huertas Bailén i Maria Luna són les autores del vídeo Revelades (2016), en el qual també hi ha participat Montse Santamarina, del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB. Aquesta peça audiovisual recull la veu de cinc joves musulmanes que resideixen a Catalunya. En el vídeo, ens expliquen les seves percepcions sobre la reacció dels Altres quan passegen per la ciutat.

La segona peça és un text titulat Diccionari incomplet: Guia per al reconeixement de comportaments violents. Amb un toc literari i irònic, el text desenvolupa la definició de 21 paraules relacionades directament i indirectament amb la violència. Es tracta de definicions obertes, que apel·len directament l’espectador. En aquest cas, Amparo Huertas Bailén és l’autora principal, i Maria Luna i Montse Santamarina hi han participat en qualitat de col·laboradores.

Els coordinadors de l’exposició, Montse Pijoan, Manuel Delgado i Bea Guijarro, defineixen així la proposta: “és una exposició col·lectiva de caràcter documental que vol reflexionar sobre algunes formes de violència no explícita que s’esdevenen en una ciutat com Barcelona. Els materials que componen la mostra són el resultat de diferents recerques artístiques i antropològiques, així com de l’experiència de diverses organitzacions activistes”.

Fotografia: Maria Luna i Montse Santamaria durant el rodatge de Revelades. Font: InCom-UAB.

Per a més informació:

Web exposició 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?

El InCom-UAB participa en una exposición del Centre Arts Santa Mònica

Miembros del InCom-UAB presentan dos piezas en la exposición 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?, que se inaugura el próximo 18 de octubre en el Centre Arts Santa Mònica (Barcelona) a las 19 horas. Se trata del video Reveladas (2016) y del ‘Diccionario incompleto: Guía para el reconocimiento de comportamientos violentos’

13‒10‒2016. El Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) estará presente en una muestra organizada por el Centre Arts Santa Mònica, que se inaugurará el 18 de octubre de 2016 a las 19 horas y que se podrá visitar hasta el 8 de enero de 2017. La exposición, titulada 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?, está dedicada a la violencia simbólica, a aquella que es más difícil de percibir.

Amparo Huertas Bailén y Maria Luna son las autoras del vídeo Reveladas (2016), en el que también ha participado Montse Santamarina, del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la UAB. Esta pieza audiovisual recoge la voz de cinco jóvenes musulmanas que residen en Catalunya. En el video, nos cuentan sus percepciones sobre la reacción de los Otros cuando pasean por la ciudad.

La segunda pieza es un texto titulado Diccionario incompleto: Guía para el reconocimiento de comportamientos violentos. Con un toque literario e irónico, el texto desarrolla la definición de 21 palabras relacionadas directa e indirectamente con la violencia. Se trata de definiciones abiertas, que apelan directamente al espectador. En este caso, Amparo Huertas Bailén es la autora principal, y Maria Luna y Montse Santamarina han participado en calidad de colaboradoras.

Los coordinadores de la exposición, Montse Pijoan, Manuel Delgado y Bea Guijarro, definen así la propuesta: “és una exposició col·lectiva de caràcter documental que vol reflexionar sobre algunes formes de violència no explícita que s’esdevenen en una ciutat com Barcelona. Els materials que componen la mostra són el resultat de diferents recerques artístiques i antropològiques, així com de l’experiència de diverses organitzacions activistes” [“es una exposición colectiva de carácter documental que quiere reflexionar sobre algunas formas de violencia no explícita que ocurren en una ciudad como Barcelona. Los materiales que componen la muestra son el resultado de distintas investigaciones artísticas y antropológicas, así como de la experiencia de distintas organizaciones activistas”].

Fotografía: Maria Luna y Montse Santamaria durante el rodaje de Reveladas. Fuente: InCom-UAB.

Para más información:

Web exposición 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència?