L’InCom-UAB us desitja bon Sant Jordi 2020, amb una selecció de la producció acadèmica més recent

El centre, durant el període de confinament, segueix treballant en la consolidació dels seus projectes editorials: la col·lecció pròpia InCom-UAB Publicacions; la participació a la col·lecció Atlántica de Comunicación (amb l’Editorial UOC), per difondre investigacions desenvolupades a Amèrica Llatina; i la participació a la col·lecció Lexikon Informes, de la Generalitat de Catalunya, amb l’obra col·lectiva biennal Informe de la comunicació a Catalunya

Bellaterra, 22-04-2020. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) us desitja un bon Dia Internacional del Llibre (23 d’abril), amb una selecció de les últimes novetats editorials impulsades des de l’equip.

Dins de la Col·lecció InCom-UAB Publicacions, iniciada el 2012, i dirigida per José Luis Terrón, amb obres en format eBook de descàrrega gratuïta, volem destacar dues publicacions editades el darrer any: una que versa sobre la interculturalitat i l’altra sobre l’educació mediàtica, i que va dur-se a terme en col·laboració amb la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB):

Romeu, Vivian, coord. (2020): La necesaria utopía de la interculturalidad [En línia]. Bellaterra: Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), col·lecció InCom-UAB Publicacions, núm. 20. ISBN: 978-84-121566-0-7

Recoder, Maria José, ed. (2019): Com formar ciutadans crítics? Alfabetització informacional i mediàtica. Bellaterra: Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), col·lecció InCom-UAB Publicacions, núm. 18 . ISBN: 978-84-120344-3-1

Pel que fa a la Col·lecció Atlántica de Comunicación de l’Editorial UOC, en col·laboració amb l’InCom-UAB, nascuda el 2014, i dirigida per Amparo Huertas Bailén (UAB) i Denise Cogo (ESPM-Brasil), us volem recomanar les dues darreres publicacions, que tracten sobre el periodisme davant de desastres (i en època del covid-19 prèn més força que mai), i el tractament de les masculinitats a la premsa:

Franz Amaral, Márcia; Lozano Ascencio, Carlos, coords.) (2019): Periodismo y desastres. Múltiples miradas. Barcelona: Editorial UOC / InCom-UAB, col·lecció Atlántica de Comunicación, núm. 46. ISBN: 9788491805717

Kolinski Machado, Felipe Viero (2019): Masculinidades a la deriva en la prensa para hombres. Análisis de Júnior y Men’s Health Portugal Barcelona: Editorial UOC / InCom-UAB, col·lecció Atlántica de Comunicación, núm. 45. ISBN: 9788491804888

Finalment, us animem també a conèixer la darrera edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya, corresponent al bienni 2017–2018, publicat a la col·lecció Lexikon Informes, de la Generalitat de Catalunya, i que arriba a la seva 10a edició:

Civil i Serra, Marta; López, Bernat, eds. (2019): Informe de la comunicación a Catalunya 2017–2018 [En línia]. Barcelona: Generalitat de Catalunya, col·lecció Lexikon Informes, núm. 6. ISSN: 2014-2773.

Tots els llibres tracten temes que defineixen molt bé la feina de l’InCom-UAB al voltant de la comunicació i la cultura. I l’Informe és la millor prova de la nostra preocupació per donar eines al sector professional i empresarial, així com a les institucions encarregades de definir les polítiques públiques.

Bona lectura!

Bon Sant Jordi (a casa)!