L’últim llibre de la col·lecció Atlántica de Comunicación busca entendre com es parla de la prostitució en els mitjans

‘Prostitución y discurso mediático, ¿dónde están las protagonistas?’, de Natália Ledur Alles, és el títol de l’últim llibre publicat a la col·lecció Atlántica de Comunicación, fruit de la col·laboració entre l’InCom-UAB i l’Editorial UOC

Bellaterra, 28–06–2017. Natália Ledur Alles recull en aquesta publicació el resultat de la seva Tesi Doctoral De los estigmas a una autonomía posible: encuadramientos comunicacionales y narrativas personales sobre la experiencia de ser prostituta, defensada el 2015 a la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos – Brasil). El treball fou dirigit per l’investigador Ronaldo Henn.

En el seu treball, Natália Ledur Alles va buscar entendre com es parla de la prostitució als Mitjans. Per a aquest motiu, va analitzar 65 textos publicats en espais comunicacionals d’internet entre 2012 i 2014 sobre la reglamentació de la prostitució com a professió a Brasil a partir del Projecte de Llei conegut com de Gabriela Leite. Però, al mateix temps, l’autora també es va preocupar per escoltar les prostitutes: “La interacció amb les prostitutes fou, des de l’inici, importantíssima per visualitzar l’heterogeneïtat d’aquest grup, format per dones de les més diverses edats, races i classes socials, amb diferents composicions familiars i nivells escolars. En les primeres trobades ja fou possible observar que moltes vegades aquestes dones s’aparten dels estereotips sobre la prostituta que circulen a la societat.”

Natália Ledur Alles és periodista, mestra en Comunicació i Informació i doctora en Ciències de la Comunicació per la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Brasil). Col·labora com a investigadora en el grup “Interculturalitat, Ciutadania, Comunicació i Consum”, de l’Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM – Brasil). Les seves principals línies d’estudi són l’articulació entre comunicació i ciutadania, sobretot en relació amb grups i col·lectius minoritaris i, molt especialment, amb la mirada posada en les persones que viuen al carrer, com les treballadores del sexe i les dones immigrants.

Aquest és l’onzè llibre editat en el marc de la col·laboració InCom-UAB i Editorial UOC. Atlántica de Comunicación és el nom de la col·lecció, dirigida per Denise Cogo i Amparo Huertas Bailén.

Accés al llibre a la web de l’Editorial UOC

El último libro de la colección Atlántica de Comunicación busca entender cómo se habla de la prostitución en los medios

‘Prostitución y discurso mediático, ¿dónde están las protagonistas?’, de Natália Ledur Alles, es el título del último libro publicado en la colección Atlántica de Comunicación, fruto de la colaboración entre el InCom-UAB y la Editorial UOC

Bellaterra, 28–06–2017. Natália Ledur Alles recoge en esta publicación el resultado de su Tesis Doctoral De los estigmas a una autonomía posible: encuadramientos comunicacionales y narrativas personales sobre la experiencia de ser prostituta, defendida en 2015 en la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos – Brasil). El trabajo fue dirigido por el investigador Ronaldo Henn.

En su trabajo, Natália Ledur Alles buscó entender cómo se habla de la prostitución en los medios. Para ello, analizó 65 textos publicados en espacios comunicacionales de internet entre 2012 y 2014 sobre la reglamentación de la prostitución como profesión en Brasil a partir del Proyecto de Ley conocido como de Gabriela Leite. Pero, al mismo tiempo, la autora también se preocupó por escuchar a las prostitutas: “La interacción con las prostitutas fue, desde el inicio, importantísima para visualizar la heterogeneidad de este grupo, formado por mujeres de las más variadas edades, razas y clases sociales, con diferentes composiciones familiares y niveles escolares. En los primeros encuentros ya fue posible observar que muchas veces esas mujeres se apartan de los estereotipos sobre la prostituta que circulan en la sociedad.”

Natália Ledur Alles es periodista, maestra en Comunicación e Información y doctora en Ciencias de la Comunicación por la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Brasil). Colabora como investigadora en el grupo “Interculturalidad, Ciudadanía, Comunicación y Consumo”, de la Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM – Brasil). Sus principales líneas de estudio son la articulación entre comunicación y ciudadanía, sobre todo en relación con grupos y colectivos minoritarios y, muy especialmente, con la mirada puesta en las personas que viven en la calle, como las trabajadoras del sexo y las mujeres inmigrantes.

Este es el undécimo libro editado en el marco de la colaboración InCom-UAB y Editorial UOC. Atlántica de Comunicación es el nombre de la colección, dirigida por Denise Cogo y Amparo Huertas Bailén.

Acceso al libro en la web de la Editorial UOC