Marta Civil i Serra modera una taula rodona sobre la recerca universitària emergent en comunicació

L’acte se celebrarà el dimecres 10 d’abril a la tarda, en el marc de la X Jornada de Recerca de la Societat Catalana de Comunicació, a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, en la qual també es lliuraran els XXX Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual

Bellaterra / Barcelona, 02-04-2019. La investigadora de l’InCom-UAB i vicepresidenta de la Societat Catalana de Comunicació, Marta Civil i Serra, serà la responsable de moderar la taula rodona “La recerca emergent sobre comunicació a les universitats catalanes”, en el marc de la X Jornada de Recerca d’aquesta societat filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), presidida per Sergi Cortiñas, professor agregat del Departament de Comunicació (UPF). La jornada se celebrarà el dimecres 10 d’abril, de les 16.30h a les 19.30h, a la seu de l’IEC (carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona), i ha estat organitzada, com en les darreres edicions, per la Societat Catalana de Comunicació i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

Serà la primera vegada que en un mateix acte es compta amb la presència de representants dels diversos grups de recerca emergents, reconeguts per la Generalitat de Catalunya, per al període 2017-2020, per debatre sobre aquesta temàtica. En concret, es comptarà, com a ponents, amb:

– Lluís Anyó, coordinador del Grup de Recerca sobre Control i Límits de les Representacions Mediàtiques – Farenheit (URL);
– Míriam Díez Bosch, membre del Grup de Recerca ‘Society, Technology, Religion and Media’ (URL), coordinat per Josep Maria Carbonell;
– Carmen Echazarreta, coordinadora del Grup d’Anàlisi de la Recepció de les Pantalles Audiovisuals (UdG);
– Mireia Fernández-Ardèvol, coordinadora del Grup ‘Communication Networks and Social Change’ (IN3-UOC);
– Alfonso Méndiz, membre del Grup de Recerca en Comunicació, Mitjans i Societat (UIC), coordinat per Ivan Lacasa;
– Jordi Nieto, coordinador del Grup de Recerca en Transformacions en els Mitjans Audiovisuals i les seves Implicacions en el Desenvolupament Polític, Cultural i Social (UdL);
– Mercè Oliva, coordinadora del Grup de Recerca MEDIUM (UPF)

A les 18.30h, una vegada finalitzada la taula rodona, es procedirà al lliurament dels XXX Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual, amb el president del CAC, Roger Loppacher, que s’encarregarà de la presentació dels premis; i el vicepresident de l’organisme regulador, Salvador Alsius, que llegirà el veredicte i donarà pas a la intervenció de les guardonades. Les investigadores del Grup Transmedia Catalonia i del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental (UAB) Sara Rovira-Esteva i Irene Tor-Carroggio han estat guardonades amb el segon premi, per l’obra Serveis d’accessibilitat sensorial a les televisions catalanes: situació actual, necessitats i propostes de futurLa adaptación de formatos en televisión: los ‘remakes’ transculturales de series de ficción. Los casos de ‘Life on Mars’ y ‘The Office’.

Per a més informació:

Programa Jornada

Marta Civil i Serra modera una mesa redonda sobre la investigación universitaria emergente en comunicación

El acto se celebrará el miércoles 10 de abril por la tarde, en el marco de la X Jornada de Investigación de la Societat Catalana de Comunicació, en la sede del Institut d’Estudis Catalans, en la que también se entregaran los XXX Premios CAC a la investigación sobre comunicación audiovisual

Bellaterra / Barcelona, 02-04-2019. La investigadora del InCom-UAB y vicepresidenta de la Societat Catalana de Comunicació, Marta Civil i Serra, será la responsable de moderar la mesa redonda “La investigación emergente sobre comunicación en las universidades catalanas”, en el marco de la X Jornada de Investigación de esta Sociedad filial del Institut d’Estudis Catalans (IEC), presidida por Sergi Cortiñas, profesor agregado del Departamento de Comunicación (UPF). La jornada se celebrará el miércoles 10 d’abril, de las 16.30h a las 19.30h, en la sede del IEC (calle del Carme, 47. 08001 Barcelona), y ha sido organizada, como en las últimes ediciones, por la Societat Catalana de Comunicació i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

Será la primera vez que en un mismo acto se cuenta con la presencia de representantes de los distintos grupos de investigación emergentes, reconocidos por la Generalitat de Catalunya, para el periodo 2017-2020, para debatir sobre esta temática. En concreto, se contará, como ponentes, con:

– Míriam Díez Bosch, miembro del Grup de Recerca Society, Technology, Religion and Media’ (URL), coordinado por Josep Maria Carbonell;
– Alfonso Méndiz, membre del Grup de Recerca en Comunicació, Mitjans i Societat (UIC), coordinado per Ivan Lacasa;
– Mercè Oliva, coordinadora del Grup de Recerca MEDIUM (UPF)

A las 18.30h, una vez finalizada la mesa redonda, se procederá a la entrega de los XXX Premios CAC a la investigación sobre comunicación audiovisual, con el presidente del CAC, Roger Loppacher, que se encargará de la presentación de los premios; y el vicepresidente del organismo regulador, Salvador Alsius, que leerá el veredicto, y dará paso a la intervención de las galardonadas. Las investigadoras del Grupo Transmedia Catalonia y del Departamento de Traducción y de Interpretación y de Estudios del Asia Oriental (UAB) Sara Rovira-Esteva i Irene Tor-Carroggio han sido galardonadas con el segundo premio, por la obra Serveis d’accessibilitat sensorial a les televisions catalanes: situació actual, necessitats i propostes de futurLa adaptación de formatos en televisión: los remakes transculturales de series de ficción. Los casos de ‘Life on Mars’ y ‘The Office’.

Para más información:

Programa Jornada