Miquel de Moragas i Spà, padrí de Joaquim Maria Puyal en l’acte d’investidura com a doctor honoris causa per la UAB

El Consell de Govern de la UAB concedeix aquesta distinció al periodista català, com a reconeixement del seu compromís per a la llengua catalana i la societat. És un dels cinc nomenaments com a doctors honoris causa extraordinaris que la UAB concedeix en en el marc de la celebració del 50è aniversari de la fundació d’aquesta universitat pública

Bellaterra, 03-05-2019. El catedràtic emèrit del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), fundador i primer director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, serà el padrí de Joaquim Maria Puyal en l’acte d’investidura del periodista com a doctor honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona. La decisió es va prendre just fa una any i l’acte oficial se celebrarà el dimarts 7 de maig, a les 12h del migdia, a la sala d’actes del Rectorat. L’acte serà presidit per la rectora de la UAB, Margarita Arboix.

La UAB distingirà Joaquim Maria Puyal per haver estat el primer periodista que va reprendre les retransmissions radiofòniques en català d'un partit de futbol després de la segona república, esdevenint així “un factor de normalització essencial del català”. Puyal és llicenciat en ciències de la informació per la UAB i ha narrat més de 2.000 partits de futbol tot creant “un llenguatge propi i una manera d'utilitzar la llengua en aquest gènere”.

Amb aquest reconeixement a Joaquim Maria Puyal, en l’àmbit del compromís amb la llengua catalana i la societat, la UAB tanca el programa de concessió de cinc doctorats honoris causa excepcionals atorgats per commemorar el cinquantenari de la UAB: a la microbiòloga i activista Marie-Paule Kieny (eix temàtic solidaritat); a l’escultor Jaume Plensa (eix identitat cultural); a la jurista i periodista Caddy Adzuba (eix llibertat d’expressió), i a la física nord-americana Lisa Randall (eix coneixement).

Fotografia de Joaquim Maria Puyal (copyright UAB)

Per a més informació:

Nota de premsa UAB (25-04-2019): “La UAB investeix el periodista Joaquim maría Puyal com a doctor honoris causa”

Miquel de Moragas i Spà, padrino de Joaquim Maria Puyal en el acto de investidura como doctor honoris causa por la UAB

El Consejo de Gobierno de la UAB concede esta distinción al periodista catalán, como reconocimiento a su compromiso por la lengua catalana y la sociedad. Es uno de los cinco nombramientos como doctores honoris causa extraordinarios que la UAB concede en el marco de la celebración del 50º aniversario de la fundación de esta universidad pública

Bellaterra, 03-05-2019. El catedrático emérito del Departamento de Medios, Comunicación y Cultura (UAB), fundador y primer director del InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, será el padrino de Joaquim Maria Puyal en l’acto de investidura del periodista como doctor honoris causa por la Universitat Autònoma de Barcelona. La decisión se tomó justo hace un año y el acto oficial se celebrará el martes 7 de mayo, a las 12h del mediodía, en la sala de actos del Rectorado. El acto será presidido por la rectora de la UAB, Margarita Arboix.

La UAB distinguirá Joaquim Maria Puyal por haber sido el primer periodista que retomó las retransmisiones radiofónicas en catalán de un partido de fútbol después de la segunda república, convirtiéndose así en “un factor de normalización esencial del catalán”. Puyal es licenciado en ciencias de la información por la UAB y ha narrado más de 2.000 partidos de fútbol, creando “un lenguaje propio y una manera de utilizar la lengua en este género”.

Con este reconocimiento a Joaquim Maria Puyal, en el ámbito de compromiso con la lengua catalana y la sociedad, la UAB cierra el programa de concesión de cinco doctorados honoris causa excepcionales otorgados para conmemorar el 50º de la UAB: a la microbióloga y activista Marie-Paule Kieny (eje temático solidaridad); al escultor Jaume Plensa (eje temático identidad cultural); a la jurista y periodista Caddy Adzuba (eje libertad de expresión), y a la física norteamericana Lisa Randall (eje conocimiento).

Fotografía de Joaquim Maria Puyal (copyright UAB)

Para más información:

Nota de prensa UAB (25-04-2019): “La UAB inviste al periodista Joaquim Maria Puyal como doctor 'honoris causa'”